[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Delen: Op Mobile: 240D Wit Zwart leer 130.000 km : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:35

Delen: Op Mobile: 240D Wit Zwart leer 130.000 km

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Delen: Op Mobile: 240D Wit Zwart leer 130.000 km

Berichtdoor RobertWilmer » 05 apr 2010, 18:07

Beste Forum leden,

Op mobile.de staat een witte 240D, wit, zwart leder 130.000 km, trekhaak.

Vandaag (2e paasdag) heengereden in het kader van mijn bedrijf mb-klassiek.nl

Prachtige foto's gekregen, keienvanger goed, radlaufen goed, ogenschijnlijk zeer de moeite waard. Kreis Recklinghausen, kwam in Dorsten terecht. Lijk van een ding, totaal geen documentatie, deuren aan de onder- en deels binnenzijde compleet verrot. Bij openen ramen vielen ze bijna naar beneden en gingen nooit weer dicht. KM stand van 130.000 volstrekt ongeloofwaardig. Geen enkele documentatie geen laatste TÃœV brief en uiteindelijk viel de handelaar door de mand door te zeggen dat hij hem ook weer van handelaren had in plaats van de laatste eigenaar zoals door de telefoon beweerd. Ik heb hem laten staan en zou zeggen bespaar je de moeite mocht je hem ook gezien hebben en heen willen.

Het was maar 380 km heen en weer, maar zonde van de tank benzine.

Mobile ID: id=128860570

Zag net dat hij de prijs al heeft aangepast van 3350 naar 2850, is nog geen 1500 waard.

Sharing the power of knowledge zullen we maar zeggen.

Groet,

Robert Wilmer

MB-Klassiek
RobertWilmer

Re:Delen: Op Mobile: 240D Wit Zwart leer 130.000 km

Berichtdoor goitzen » 05 apr 2010, 21:32

Sneu Robert,

Ik ken het gevoel, vorig jaar eens naar München gereden voor een traumwagen.........gillend weer naar huis, 22uur onderweg en 400 euro lichter!
Het hoort een beetje bij de sport zeg ik maar!

Groet vanuit Friesland,

Goaitsen
goitzen

Berichtdoor Roel280€ » 05 apr 2010, 23:08

Traum wird nachtmerrie. Jammer, wie denken ze te strikken dan?
Roel280€

Berichtdoor Quinten » 06 apr 2010, 19:30

Het was even zoeken maar het gaat om deze wagen:

Ik heb de link weer weggehaald, die was zo lang hij trok het hele topic uitelkaar.

Hier een stukje tekst uit de advertentie:

Limousine, Gebrauchtfahrzeug

Mercedes-Benz 240D Automatic

2.850 EUR Limousine, Gebrauchtfahrzeug

Preis: 2.850 EUR
(MwSt. nicht ausweisbar) Verhandlungsbasis Kilometerstand: 130.000 km Hubraum: 2350 cm³ Leistung: 53 kW (72 PS) Kraftstoffart: Diesel
(Pflanzenöl geeignet) Anzahl Sitzplätze: 5 Anzahl der Türen: 4/5 Türen Getriebe: Automatik Erstzulassung: 01/1982 Anzahl der Fahrzeughalter: 2 Farbe: Weiß Innenausstattung: Vollleder Farbe der Innenausstattung: Andere

Fahrzeugbeschreibung
Biete 240er Diesel mit Automatikgetriebe und AHK an. Das Fzg. befindet sich in einem sauberen Zustand, was die Karosserie angeht als auch die Technik. Innenraum besteht aus Kunstleder in blau mit Mittelarmlehne. Mängel: Türen rostig, Beule in Heckstoßstange und Zentralverriegelung hängt. Fzg. hat keinen KAT oder gar Dieselfilter, ich bitte von solchen Fragen abzusehen. Zwei Einträge in Originalbrief von 1982, sonst leider keinerlei Unterlagen vorhanden! Der Wagen ist sofort einsatzbereit, sämtliche Kühlerschläuche sind neu + Thermostat und Gehäuse.<br><br>Post edited by: Quinten, at: 2010/04/06 19:41
Quinten

Berichtdoor Harros » 06 apr 2010, 20:06

Heb de auto ook zien staan, verrassend dat hij zo slecht is. Maar je hoeft niet per se naar duitsland
voor ellende, afgelopen vrijdag naar amersfoort geweest voor een 300D.
Gebeld met de eigenaar, paar plekjes zei hij, kom je daar TSJONGE JONGE wat een drama.
A'foort is wel wat dichterbij maar toch nog 125 km enkele reis, beetje jammer hoor.
Maar zal niet langer zeuren over mijn ervaring, we zoeken gewoon verder zeg ik..

Groet, Harry
Harros

Berichtdoor David » 06 apr 2010, 20:41

Ja zonde...

Zo ben ik een jaar of drie geleden samen met mijn vader eens gaan kijken naar een 'mooie' W114 280E, omgeving Roermond. De auto stond te koop voor €3500,- en ik had een paar extra foto`s opgestuurd gekregen: hier en daar een klein plekje, maar een dijk van een auto (donkergrijs metalic met een rood lederen interieur) met zo ongeveer alle opties!

We dachten de koop van de eeuw te gaan doen toen we de auto op de oprit zagen staan, totdat we tot op een meter naderde. WAT een lijk, een jaar of twee eerder overgespoten voor het mooie en die lak begon werkelijk OVERAL te bobbelen, de bodem was om te huilen (bijgesprutst) en de oliedrukmeter haalde op toeren ternauwernood 3 bar, stationair <0.5bar! We hebben toen voor de gein de uitgebreide proefrit afgemaakt en zijn toen lachend weer naar huis gereden, want iets anders kwam gewoon niet in ons op! Gelukkig was dat geen 380km...
David

Berichtdoor Roel280€ » 06 apr 2010, 23:56

Er zijn kennelijk nog mensen die het zoeken en die bediend worden door louche verkopers en nitwits. Veel voor weinig. Maar het blijkt telkens weer... De vijver is leeggevist en nu blijven de restantjes drijven. Ik denk dat je zelden nog voor 3 mille een goede W123 gaat vinden. Ze worden ouder en de betere/beste exemplaren blijven behouden in een familie, groep of netwerk.
Het is jammers dat adverteerders van rotte troep geen straf of boete opgelegd kunnen krijgen. Niets is zo vervelend als een vrije dag en 50 liter brandstof kwijt te zijn voor 'een leermoment'.
Roel280€

Berichtdoor David » 07 apr 2010, 07:30

In de States kunnen ze er ook wat van, al is deze eigenaar zo eerlijk om duidelijke foto`s te plaatsen.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... 439e8780cb

Je vraagt je af hoe het mogelijk is dat zo`n ding nog de weg op mag. Rare jongens, die Amerikanen!

Wel leerzaam om te ontdekken waar nu precies de zwakke plekken van een W123 zitten...
David

Berichtdoor JantjeV8 » 08 apr 2010, 07:53

Inderdaad Roel, de vijver is leeg gevist. De snelle handel haalt de auto's van steeds verder weg vanuit Oostelijke richting...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Roel280€ » 08 apr 2010, 08:36

Het aanbod is sinds enige tijd ronduit bagger, ook in Duitsland zie je veel troep op het www. De enkele unieke auto blijf je wel vinden, maar echt voor de vette hoofdprijs. Vnaf 6,5-7 mille mag je gaan praten. Een T is dan ook nog x 1,5. Wat de handel hier nu durft aan te bieden (de goeden niet te na, maar die zijn op twee handen te tellen), meigt naar pure oplichterij.
Roel280€

Berichtdoor wwwW123 » 08 apr 2010, 10:31

op zich gunstig dat er niet veel mooie wagens voor heel weinig te koop zijn, zo worden onze wagens verhoudingsgewijs meer waard :-)))...
marktwerking.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor Roel280€ » 08 apr 2010, 11:06

Klopt.
Betekent echter altijd wel dat als je inruilt op een zeer courante W124 bijvoorbeeld, je een groot deel van de meerwaarde nu weer verliest. handelaren zijn helaas niet gek. Houden is het meest interessant qua rendement.
Roel280€

Berichtdoor The White Rider » 08 apr 2010, 11:45

Die Amerikaanse 300TDT is wel rot, maar voor 500,- wil ik die wel hebben.
Motor + aandrijving en de zetels overzetten in mijn T....

Misschien een plan wie weet..

De rest slijp je in stukken en weg voor oud ijzer<br><br>Post edited by: The White Rider, at: 2010/04/08 11:46
The White Rider

Berichtdoor Hans230CE » 08 apr 2010, 13:30

En je loopt met het idee Micheal, misschien wel een denkpiste, maar wat zal de overtocht kosten, en het blijft een wagen met 400-d km
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto