[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Remproblemen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:49

Remproblemen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Remproblemen

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 06 apr 2010, 00:11

Na wat gedoe omtrent de remmerij ben ik eens even flink bezig geweest maar de problemen zijn niet over. Inmiddels zijn de blokken vervangen en ook de olie. Toen ik de oude dame eens even van stal heb gehaald leken er eerst geen problemen te zijn. maar na een klein eindje snelweg wilde ik remmen en moest het pedaal geheel tot de bodem indrukken (dit ging zeer makkelijk) en pas de laatste paar centimeters voelde ik dat er geremd werd. Meteen gestopt, de banden waren niet heet dus er loopt geen wiel aan oid. Na wat pompen had ik weer meer weerstand in het pedaal maar die zakte na een klein eindje rijden alweer weg. Uiteindelijk een wandeling gemaakt van een half uurtje en naar huis gereden zonder problemen.

Nu heb ik al wat op het forum lopen zoeken maar ik kom er niet goed uit, waar ligt dit aan? de rembekrachtiger? hoofdremcilinder? uitkijken naar andere / gereviseerde klauwen?
AdriaanVogelzang

Re:Remproblemen

Berichtdoor Citrobenz » 06 apr 2010, 04:39

Ik zou de hoofdremcilinder vervangen.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 06 apr 2010, 17:17

Ik heb net de dealer gebeld voor een nieuwe HRC nu blijkt alleen dat er drie verschillende merken te verkrijgen zijn. Bendix Teves en nog eentje die ik me zo niet meer kan herinneren. Ik heb nog eens bij de auto gekeken, en er zit een ATE op. Dat derde merk wat die man aan de telefoon zei was iig geen ATE. Welke moet ik nu hebben? Past teves of bendix wellicht ook?
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Jaap123 » 06 apr 2010, 21:50

ATE staat voor Alfred Teves.
Jaap123

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 07 apr 2010, 00:14

dank je wel! laat de overige leden ook iets aan de laatste post hebben. het klinkt natuurlijk logisch maar je moet het wel ff weten...
AdriaanVogelzang

Berichtdoor JantjeV8 » 08 apr 2010, 07:55

Volgens mij zijn ze alle 3 toepasbaar, zonder problemen met elkaar uitwisselbaar.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor wwwW123 » 08 apr 2010, 10:33

ja, er zijn diverse merken. ik weet niet wat de dealer vraagt, maar een beetje shoppen kan je geld besparen.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 08 apr 2010, 17:51

Zeg dat wel! Ik had dus de dealer gebeld om een nieuwe HRC en had op hbase gezien dat dat geintje ongeveer 90 euro ex zou gaan kosten, ging er al vanuit dat het via de dealer een tikkie duurder zou zijn maar wat bleek... een ATE HRC kost bij Mercedes 250 euro ex btw!!! das was een heel beetje veel duurder. Vervolgens even naar de remmenboer gebeld en heb nu een HITEC exemplaar voor nog geen 100 euro.
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Pieter65 » 10 apr 2010, 14:11

Gisteravond heb ik bij thuiskomst dezelfde remervaring gehad. Het pedaal kon tot de bodem worden ingetrapt zonder resultaat. Inparkeren heb ik met de handrem moeten doen. Dat lijkt dus op een defecte hoofremcylinder. Opvallend was dat tijdens de laatste 2 kilometer het stuur begon te trillen. Niet bij één bepaalde snelheid maar over het hele snelheidsbereik. Ik legde nog geen verband met remmen, dat ging nog goed. Toen de remmen weigerden brandde ook het oranje lampje van het remsysteem. Dit heeft toch te maken met de slijtage van het remschoeisel? Bovendien was er heel licht een lucht van gesmolten kunststof (geen brand of schroei lucht).
Een half uur later nog eens wat gereden. Remmen ging redelijk maar minder dan anders. Ook knipperde heel vaag het oranje remlampje op het dashboard.
Nu de hoofremcylinder vervangen gaat worden is het verstandig om de hele remmerij eens kritisch te bekijken. Wat zouden de verschillende zaken zijn die, gezien bovengenoemde waarneming, moeten worden vervangen of nagekeken?
En kan een trillend stuur te maken hebben met remproblemen?
Pieter65

Berichtdoor MB280E » 10 apr 2010, 20:52

@Pieter65: Ik denk eerder dat je voorremmen blijven hangen.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982

Keer terug naar Techniek