1) de verenspanner met haken werkt wel zeker. janv8 heeft voorveren o.a. al gedaan me deze spanner en ook verschillende andere mensen is het prima gelukt....
2) mijn mening; beste wallie, als jij hier vraagt hoe je de wagen mag/moet/kan opkrikken, raad ik je af om zelf die veren te vervangen. het is geen schande als je weinig sleutelervaring hebt. laat het dan doen, door mensen die het vaker gedaan hebben. de kosten vallen mee. gewoon even rondvragen.
3) doordat de W123 2 plaatdelen heeft, die op elkaar gelast zijn, 'verschuift' het gat bovenin iets, waardoor je inderdaad net 1 mm ruimte kunt missen. je moet het gat dan inderdaad even wat groter maken. op zich geen probleem, want veel mercedessen roesten daar toch al wat/iets, dus meteen een noodzaak om het daar weer eens goed na te behandelen
4) ik raad slechts 1 veer vervangen af. veren worden in een productierun gemaakt en hebben per verschillende runs altijd iets tollerantie. dus aan een kant van je wagen een oude (misschien binnenkort ook kapotte veer) en aan de ander kant een nieuwe sterke iets afwijkende veer....heeft niet veel zin.
daarnaast zijn er 5 verschillende voorveren. bij interesse mail maar een PM.