maar mijn tweede W123!
hallo allemaal, ik heb dinsdag een mooie silberdistelgrune 280CE uit 1980 op de kop getikt (EUR3600/km179.000) en wil er nu natuurlijk zo veel mogelijk van genieten. van mijn vorige 200 heb ik, mijn pijn in mijn hart, afstand gedaan. er moest simpelweg teveel aan gebeuren... maar gelukkig wil zijn nieuwe baasje hem, voor zover dat mogelijk is, helemaal opknappen.
van mijn 280CE zal ik binnenkort even een foto's posten, want hij mag gezien worden! ik kijk er elke avond een paar keer naar (vanuit mijn appartement in adam op drie hoog). de vorige eigenaar, een gepensioneerd mannetje, heeft er veel aan laten doen, dus bijna alles doet t, zoals de airco, het schuifdakje, de elektrische ramen (op rechtachter na) etc etc.
toch breng ik m morgen naar de garage (de sponsor van deze club, leek me geen gek plan(?)) om m op een aantal punten te laten onderzoeken. op gas loopt ie bijvoorbeeld behoorlijk beroerd. hij staat 'zuinig' afgesteld, zei de verkoper, maar het lijkt nu alsof de motor bij de keel wordt gegrepen en geen adem krijgt (en dus geen power geeft). volgens mij niet goed voor de motor, maar wel voor de portemonnee. ook vraag ik me zoal af of het kan kloppen dat de motor op hogere toeren een bijgeluid begint te maken dat klinkt als een naaimachine. het getik gaat sneller naarmate het toerental omhoog gaat...
maar ja, zo heb ik nog wel een paar zaken die graag zou willen voorleggen aan de 'cracks' van de club.
ik ben iig erg blij met mijn nieuwe wagen. nu geleidelijk in topstaat brengen en regelmatig uitlaten.
harm