Hallo allemaal!
Zoals velen neus ik al een tijdje rond op dit forum, hoog tijd om me eens netjes voor te stellen.
Ik ben David, woonachtig vlakbij Maastricht en sinds begin 2008 ben ik de trotse eigenaar van een lindengroene W123 230E uit `83 op LPG met inmiddels zo`n 73.000km op de teller. Dat waren er bij aankoop (via oldtimermercedes.nl) 43.000(!) en die stand is volgens het onderhoudsboekje aantoonbaar. De auto komt uit Duitsland (omgeving Hockenheim), heeft twee eigenaren gehad - oudere heren- en heeft vervolgens langere tijd stilgestaan bij een verzamelaar. En gezien de algehele staat van de auto zou die kilometerstand nog best wel eens kunnen kloppen, want aan alle details merk je gewoon dat de auto nog niets geleden heeft. Er is nog nooit aan gelast, de motor loopt als nieuw en ook onder de matten, achterbank, onder het dashboard zie het er gewoon als nieuw uit, evenals wielkastranden, dorpels etc!
Wel is de auto 'onder de gordel' opnieuw gespoten en ik vermoed dat er na al die jaren links en rechts wat beschadigingen waren, getuigt ook een bekraste wieldop. Hij is niet in zo`n zeldzame staat als auto`s die je soms bij garage de l`est of bij Auto Ruyl ziet staan, maar de auto is super hard en origineel en dat is ook best wel uniek denk ik! Om dat zo te houden heb ik wel een dinitrol-behandeling laten uitvoeren...
Bij deze wat foto`s:
Post edited by: David, at: 2010/03/30 21:14<br><br>Post edited by: David, at: 2010/03/30 21:15