MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 04:50

Led looplamp

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Led looplamp

Berichtdoor henklith » 10 apr 2010, 00:23

Hoi mannen, ik heb een led looplamp bij het grofvuil gevonden, maar natuurlijk geen lader er bij.
Volgens mij is de lamp (met 28 ledjes) nog goed, het probleem zat in de schakelaar.
In de looplamp zitten drie aaa accu's, dus 3.6 Volt.
Ik heb er een lader op aangesloten die een openklemspanning geeft van 5 Volt.
Hij laadt nu wel weer op, maar zowel de lader als het handvat van de looplamp wordt behoorlijk warm.
Klopt dit, is dit normaal, of is de spanning van 5 V, die de lader afgeeft te hoog!?
Als iemand van jullie zo'n ding heeft, kan je dan is meten wat de spanning is die van de lader afkomt?
Alvast bedankt, Henk Lith
henklith

Re:Led looplamp

Berichtdoor nico » 10 apr 2010, 00:56

Sorry hoor maar henk je weet toch zelf ook wel dat je meer moet laden om een hem vol te krijgen altijd meer dan in de looplamp zit..
Jij ben toch de spanings man hier..
Heb je een accu lader met 1 ampere laad stroom en je hebt een accu van 88 ampere die echt leeg is dan weet je dat hij 88 uur aan de lader moet wil je hem vol hebben..
Bij 2 amp word het 44 uur en ga zo maar door..
En ja ik heb ook ledlooplampen in gebruik en als die leeg zijn gaan ze aan de lader en dan word hij ook warm zeer warm zelfs wand ik heb er een 9 volt lader voor..
Maar met 9 volt is hij wel binnen een uur vol dus kan ik hem weer 4 uur gebruiken voor hij weer aan de lader moet..
Geen probleem is hij leeg pak ik de volgende die al vol is..
nico

Berichtdoor Herobert » 10 apr 2010, 08:34

Hoi Henk, op mijn lader staat 12V 500mA als ik onbelast eraan meet geeft hij 16Volt= af.
Belast meten gaat wat moeilijk,dan moet ik gaan slopen;-)
Er zit trouwens ook een kabeltje bij om hem in de auto vanaf de sigarenaansteker te laden.
Herobert

Berichtdoor henklith » 10 apr 2010, 10:56

Ok Nico en Herobert, jullie vertellen mij, al dan niet op critische toon,
precies wat ik wil weten.
Nl. mijn ladertje van 5 volt open klemspanning geeft zeker niet een te hoge spanning af!
En zowel de lader als de lamp zelf worden behoorlijk warm (lekker voor in de winter zullen we maar denken)
Groet, Henk

NB: ik heb de lamp gisteren 2 uur aan de lader gehad, ik ben nu aan het testen hoelang hij dan aan kan staan voordat hij gaat knipperen, want, en dat wist ik ook niet schijnt het signaal te zijn dat hij leeg begint te raken!?
henklith

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto