[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:34

uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor Karaca10 » 08 apr 2010, 21:18

mensen

na een lange tijd het gekletter van mn lekke pakking aangehoord te hebben was ik eens nieuwschierig waar het precies vandaan kwam.

eerst de moeren wat aangedraaid, die zaten los. dus ik denk dat de pakking wat uitgebrand was.
er was ook een olielekkage aan de gang vooral bij de inlaat 'gaten'

zijn de turbo, in- en uitlaat manifold verwijderd en nu maar eens goed schoonmaken.

nu een paar vragen:

- wat kan ik nu het beste nog vervangen preventief, rubbers, pakkingen, waar ik nu nog makkelijk bijkan nu alles eraf is.

mog bepaalde tips van de sleutelaars? <br><br>Post edited by: karaca10, at: 2010/04/10 11:04

Karaca10
 


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor Karaca10 » 08 apr 2010, 21:20

motor

Karaca10
 


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor Karaca10 » 08 apr 2010, 21:20

turbo

Karaca10
 


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor JantjeV8 » 08 apr 2010, 22:07

Als er niks kapot is, niks vervangen. Rubbers kun je zelf wel beoordelen of ze gescheurd zijn of erg poreus.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor MajikSimon » 08 apr 2010, 23:48

En die olie dan? die komt uit je turbo die lekt?Waar anders vandaan als het juist bij de bij de inlaat
'gaten' is, lijkt me...
MajikSimon
 


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor MB280E » 09 apr 2010, 22:44

Ik zou toch de spelling op de rotor van de turbo controleren.
En ook of deze nog soepeld draait.

Wel mooi dat alles zo makkelijk loskomt.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor brianm » 09 apr 2010, 23:17

<br><br>Post edited by: brianm, at: 2010/10/03 21:29
brianm
 


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor brianm » 09 apr 2010, 23:19

<br><br>Post edited by: brianm, at: 2010/10/03 21:29
brianm
 


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor Karaca10 » 10 apr 2010, 11:19

-Majiksimon

de olie komt van de lekke pakking

-mb280E

het asje van de turbo draaid lekker soepel rond en bijna geen speling, klein beetje mag wel
het meeste kwam wel lekker los ja maar sommige kan je moeilijk bij, dat was minder

-brianm

ik heb op de retour van de turbo maar 1 leiding en een rubber die nog soepel is, dus die mag blijven zitten
ik heb wel 7 nieuwe koperen borgmoeren en 2 x draadeind besteld, want 2 moeren kwamen niet meer los van de draadeind en kwam in z'n geheel los.


Wordt vervolgd
Karaca10
 


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor MajikSimon » 10 apr 2010, 14:31

Beste karaca, je zegt de olie komt van de lekke pakking.
Maar er hoort toch geen olie in de lucht te zitten die uit de turbo komt, maar op zich alleen gecomprimeerde lucht?

Bedoel je misschien het is normaal dat de turbo wat olie lekt en de luchtinlaat inblaast, maar door de lekke pakking lekt het nu ook eruit en druipt het uit op het motorblok?

Waar komt er eigenlijk de lucht van de EGR bij, als een turbo 123 dat heeft?
Als die voor de turbo erbij komt, verklaart dat de olie.
MajikSimon
 


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor Karaca10 » 10 apr 2010, 17:25

ik denk dat het normaal is voor zon oude motor dat er her en der wat olie rond dwaalt en door die lekke uitlaatpakking komt het ook naar buiten geblazen oa door de uitlaat.

een meer logischere conclusie kan ik niet trekken
Karaca10
 


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor MB280E » 10 apr 2010, 20:47

De olie komt van het inlaatkanaal.
Dat is op zich normaal, bij een turbo motor vindt je altijd olie in je inlaatkanaal. (komt via de turbo)
Normaal kan je draadeinden recuperen.
Daar op de andere zijde 2 moeren te draaien,
Draai die tegen elkaar vast en dan de vastzittende moer los te draaien.
En dan die 2 moeren los te draaien. Is M8 dacht ik (zo werkte het bij mij toch)


Veel plezier met het samenbouwen.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor JantjeV8 » 11 apr 2010, 10:10

In ieder inlaatkanaal komt olie terecht. Dat komt mede via de carterontluchting en in dit geval misschien wel via de turbo, alhoewel ik dat wat eng vind klinken.
Het kan ook in de uitlaatgassen zitten. Koude motor geeft vochtige en vette uitlaatrook, die slaat direct in de uitlaat neer, daar heerst enigzins overdruk en dat wordt dus door de pakkinglekkage naar buitengeperst. Inlaat zit daar erg dicht bij en daar wordt die vettigheid weer aangezogen.

Blok goed zuiver maken, nieuwe pakking en hij al schoon blijven.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:uitlaatspruitstuk pakking wisselen om617 motor

Berichtdoor MB280E » 12 apr 2010, 21:14

Ik heb toch de indruk dat het via de inlaat komt.
1-4-5-8-9 opening zijn toch de uitlaat.
2-3-6-7-10 opening zijn toch de inlaat.
Olie kan ook naar buiten geperst worden door de turbodruk aan de inlaatzijde.
In alle turbodiesels en TDI's(waarvan in nieuwe) die ik gereden heb zat er olie in de inlaatsysteem.
De olie komt vrij via de turbineas van de turbo en ook de carteronluchting.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 87 gasten