[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 benzine - Motor vervangen : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:43

W123 benzine - Motor vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:krijg versnellingsbak niet los,

Berichtdoor luv4allz » 11 apr 2010, 14:06

Motor verwisseling is gisteren rond. Motor draait goed maar de koppeling heeft helemaal geen druk meer, dus kan niet meer schakalen. Heeft dit te maken met de druklager? Ik heb de druklager juist gemonteerd. Hoe kan ik die ontluchten? Ik probeerde te ontluchten maar er kwam geen enkele druppeltje uit de ontluchtingsnippel.
Wat kan er mis zijn?<br><br>Post edited by: luv4allz, at: 2010/04/12 09:53
luv4allz
 


Re:W123 benzine - Motor vervangen

Berichtdoor luv4allz » 13 apr 2010, 21:45

Ik heb er remvloeistof bijgevuld en ontlucht de koppeling.
Ik heb een rondje van stad gemaakt en herinneringen opgehaald van mijn oude motor.
Ik merk een trillende geluid vanuit de boedem van de auto. Misschien de uitlaat rubbers niet met juiste volgorde geplaatst.,., of iets met de cardanas merktekens te maken heeft.,.,?
luv4allz
 


Re:W123 benzine - Motor vervangen

Berichtdoor JantjeV8 » 13 apr 2010, 22:16

Als er geen druppel uit de ontluchtingsnippel komt, zit er geen olie in. dus reservoir bijvullen en ontluchten. Houdt je remmen ook in de gaten. Of heb je het nu wel voor elkaar? Begrijp het niet helemaal.

Trilling:
- Kruiskoppelingen goed?
- Hardyschijf goed?
- Tussenlager goed?
- Uitlaat tegen bodem.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:W123 benzine - Motor vervangen

Berichtdoor luv4allz » 17 apr 2010, 23:46

JantjeV8, ik heb toen de versnallingsbak steun verkeerd gemonteerd. Ik heb die omgedraaid en juist gemonteerd, nu rijdt de auto zonder enkele trilling.
Vetielator draait zo traag dat motor temp tot 100/105 toeneemt, als ik de stekker van waterpomp,ventielator direct met massa kabel aansluit dan draait de ventilator 3 keer sneller. Het lijkt mij dat waterpomp/ventielator sensor is kapot.
er zijn 2 sensoren bovenaan, rode en blauwe. Weet er iemand welke waterpomp/ventielator temp sensor is??
luv4allz
 

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 98 gasten