MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 09:01

vuile benzinetank?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

vuile benzinetank?

Berichtdoor coupeman » 25 aug 2006, 17:43

Op vakantie richting Roemenie begaf onze mooie 230CE het al in Oostenrijk. Niet meer starten. Na goede service van de OAMTC is de auto bij de lokale MB-garage afgeleverd en kregen wij een nieuw koekblik (VW) om de vakantie voort te zetten. Nou ja, we reden weer.

Bij terugkomst in AU bleek: motor kreeg onvoldoende benzine, benzinepomp 'dus' kapot en vervangen. Rekening 980 euro(!!!). Ik krijg er terstond weer een rood waas van voor mijn ogen, al helemaal omdat dit de derde pomp is die er in korte tijd is ingelegd (...). En ik snap het niet: als de pomp kapot is krijg je toch niet onvoldoende maar helemaal geen benzine?

Kortom: tijd om het probleem is grondig op te lossen. De afzetterige MB-garage in AU wist wel te melden dat dit 'warscheinlich' werd veroorzaakt door vuil/roest in de tank.

Mijn vraag is nu: hoe krijg ik die weer schoon. Bij voorkeur goedkoop, want mijn knip doet nog steeds pijn van die afzetters uit AU.

Graag tips!
coupeman

Antwoord:vuile benzinetank?

Berichtdoor MarceldB » 25 aug 2006, 19:08

Belachelijk bedrag! Een pomp voor een 280E kost zo'n 200 euro en het monteren ervan duurt ca 1 uur! Dus meer dan 300 euro mag je niet kwijt zijn.

Verder heeft je tank een filter. Kijk die eens na, die kan nl. ook kapot of vervuild zijn.
MarceldB

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto