MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:18

Benzinelucht.... te rijk afgesteld of 5 poten?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Benzinelucht.... te rijk afgesteld of 5 poten?

Berichtdoor Charles » 14 apr 2010, 21:12

vraagje...

Net een "nieuwe" 250T. absoluut geweldig. alleen heeft een zware benzinegeur.
Is dat afstelling van de carborateurs of ligt dat eerder aan de ontsteking...
Overigens looopt de motor stationair Ok, alleen in "drive" schud de motor en slaat soms af, net of hij te lage toeren loopt.

wie heeft een suggestie?
Charles

Re:Benzinelucht.... te rijk afgesteld of 5 poten?

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 14 apr 2010, 21:46

je benzine slangen ook even kontroleren die willen wel eens gaan zweten/lekken door ouderdom dan krijg je idd zo'n lekkere benzine geur

groetjes Arjan
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Leon » 15 apr 2010, 10:43

en vwb het schudden in D; bij je carb zit een "schoteltje" dat gas bijgeeft (werkt via vacuum en veerdruk) op het moment dat je de D inschakelt. Ik denk dat die niet juist is afgesteld; kijk daar eens naar.
Leon

Berichtdoor Charles » 15 apr 2010, 11:57

Dank je Arjan, maar benzinedamp komt uit de uitlaat. Bekijks ik leuk, maar niet om de stank die je voortbrengt....
Charles

Berichtdoor Leon » 15 apr 2010, 17:10

De solex carburateur is een doos van pandora, en die wordt dus vaak genegeerd en niet afgesteld. Ik zou daar eens naar kijken. Hoe hoog is je CO ?
Leon

Berichtdoor Charles » 15 apr 2010, 18:32

Ik weet niet hoe hoog, maar aan de benzinedamp uit de uitlaat af te meten iig te hoog.
1 ontstekingskabel zat niet helemaal lekker, die is nu goed en motor loopt als een zonnetje. De slangen zitten ook goed, dus ik ben bang dat de doos van pandorra open moet..... wie kan daar iets over zeggen?

Bedankt nog voor de tip over de stationairregelaar in "D" die heb ik nu afgesteld en motor slaat niet meer af.
Charles

Berichtdoor Trouwkoets » 15 apr 2010, 21:21

Charles, controleer ook eens even de verschillende benzineslangen rondom de tank. Die zijn meestal na 30 jaar geheel versleten en lek. Vooral de opkomer aan de vulhals en de uitgang onder je tank.

Caspar
Trouwkoets

Keer terug naar Techniek