Hallo allemaal
Inmiddels is het al weer een maandje geleden. Maar ik ben samen met mijn reisgenoten Wouter en Hugo in juli drie weken met de Benz op vakantie geweest. Dat was dus een geweldig groot feest!
Onze Benz had op maandagochtend 20 juli (voor de derde keer) een APK-keuring en slaagde met vlag en wimpel... Gelukkig maar, want die zaterdag nog zouden we vertrekken richting het Oosten. Weinigen hadden nog maar vertrouwen in het slagen van dit avontuur, vooral vanwege de staat van de Benz bij aankoop. Met een paar weken hard werken was de Benz toch nog op tijd APK waardig.
We waren klaar voor vertrek!:
Zaterdagochtend vertrokken we vol goede moed richting de Zwarte Cross, daar aangekomen vonden we een mooi parkeerplekje:
Na genoten te hebben van de drie B's (bier, blubber en boeren) trokken we verder richting het Noorden om nog meer blubber te zien. We gingen namelijk wadlopen aan de Friese kust. Eindelijk rust!
We lieten ons kikkerlandje voor wat het was en trokken richting onze Oosterburen. In Berlijn had ik afgesproken met mijn broer en zijn vrienden, die net terug kwamen van hun tour door Scandinavië en de Baltische staten. Zij hadden een mooi busje gehuurd, maar alle ogen waren natuurlijk gericht op de Benz!
Helaas wilde onze kilometerteller richting Berlijn niet meer draaien. Gelukkig maar, zo konden we ook niet meer uitrekenen hoe ongelooflijk onzuinig de Benz reed (1 op 8 op de snelweg, al slipstreamende bij vrachtwagens was al een prestatie) De reis zette zich voort richting Tsjechië, Praag om precies te zijn. We stonden op een camping op een eilandje in de Moldau en hadden wederom vele aanbidders:
Met twee extra personen + backpack toerden we verder oostwaarts. Het gewicht werd iets te veel voor de Benz en de linker achterband weigerde, met een klapband als gevolg. Gelukkig gebeurde het net bij een afrit van een tankstation:
Ons reserveband hield het vol tot Krakow, daar werd het volgende kamp dus opgeslagen. We hebben nog een bezoek gedaan aan Auschwitz, wat zeer indrukwekkend was. Het leek ons ook wel verstandig om wat nieuw rubber voor de Benz aan te schaffen (Continental, made in Germany!!):
Onze medepassagiers liften met ons mee tot Budapest, waar wij dus ook maar een paar nachtjes besloten te blijven. Budapest is een geweldig mooie stad, en daarnaast ook nog hartstikke rustig en relaxed:
De terugreis was alweer bijna begonnen, maar eerst moest de Kroatische kust nog worden aangedaan. Drie dagen om toch nog een beetje op het strand te liggen en wat rustiger aan te doen is ook lang niet gek. Waterfietsen was natuurlijk wel een must:
Uiteindelijk zijn we in twee dagen terug gereden. De laatste avond hebben we nog lekker gebarbecued langs de snelweg. Het slaapcomfort van zo’n W123 zou ik aan iedereen willen aanraden, met z'n drieën kan dat prima.
Na drie weken was de vakantie alweer om, de Benz had zich karig gehouden. Naast de klapband, de kapotte kilometerteller verbruikte ze wel wat olie en koelvloeistof, maar daar bleef het toch echt bij! Het was een eer om met zo’n geweldige bak door Europa te touren. En mocht iemand nog eens aandachtstekort hebben, dan weet ik wel een oplossing
Voor (nog) meer foto’s:
Groeten, Wout
Post edited by: Benzbroeder, at: 2009/09/11 20:06
Post edited by: Benzbroeder, at: 2009/09/11 20:07
Post edited by: Benzbroeder, at: 2009/09/11 20:08<br><br>Post edited by: Benzbroeder, at: 2009/09/11 20:09