door JantjeV8 » 11 apr 2010, 09:44
Voor wat betreft het kenteken:
Ik heb de auto inderdaad op Spaans kenteken naar huis gereden. Dat hoeft geen probleem te zijn mits de verkoper dat aandurft.
Waarom is daar durf voor nodig? Omdat de auto vanaf een bepaalde tijd weliswaar (verkoopdatum+tijd) van zijn naam wordt uitgeschreven, maar hij is nog niet INgeschreven op andermans naam EN de administratie daarvan loopt er achteraan. Pleeg ik iets onderweg dan zullen ze alsnog als eerste bij de Spaanse eigenaar aankloppen.
Wel heb ik voor mijn eigen verzekering gezorgd. Ik heb ondertussen de mogelijkheid om een auto op het chassisnummer te verzekeren, en dus niet op kenteken. Dat zal niet overal zomaar lukken denk ik, maar het gaat om wie je kent, niet wie je bent...
Groene platen worden steeds moeilijker geaccepteerd en je valt er erg mee op, ondanks dat je over groene platen ook gewoon je belastingplicht en groene kaart hebt voldaan, dus dit was een goeie oplossing.
Met wat overredingskracht ging Jose Maria daar in mee..
Op zich volledig legaal, of in elk geval niets illegaals, net hoe je het bekijkt. Het is nu wel zaak om de auto snel op kenteken te krijgen alvorens hem te gebruiken. Als ik nu zou rijden kun je verweten worden met een auto te rijden die belastingplichtig is maar die je niet hebt voldaan.
Hans 230CE:
Van Spanje had ik totaal geen wegenkaart bij me, heb volledig vertrouwd op de electrische padvinder. Anders had ik wel een B-route gezocht richting de grens, doe je altijd meer indrukken op dan de tolwegen.
Patman:
Van huis uit kom ik ook uit de transport, z'n laatste stuurjaren heeft onze ouwe voor dezelfde groep (Darvi, Meeus) gereden. Was een goede opdrachtgever. Dus ook bij mij krieelt dat, dat raak je niet kwijt.
Ik blijf het knap vinden, een parking bastens vol wagens, het rijdt de hele nacht af en aan, over de weg laast het gewoon door, en dan je rust zien te vinden. Het viel me wel op dat de koelers met de kop de andere kant op gaan staan.
Trouwens, wat is het donker op die binnenwegen zeg, sjongejonge, en die jongens sturen op die donkere wegen toch stevig door. Knap werk.