Uiteindelijk in Duitsland de stangen besteld. Was nog even zoeken want de spurstang had niemand in huis.
Daarna is de moeilijkheid om de juiste er uit te vissen, niet alles is gespecificeerd en als je dan nakijkt onder welke auto's dat product is toegepast staat mijn model overal bij...
Uiteindelijk toch gevonden en binnen 2 dagen in huis.
Vanavond dus 'heur zjiepke' voor de deur gezet, krik er onder en los jassen die handel.
Stuurstang, demontage, op lengte maken en montage kostte minder dan een uur. Toppertje dus.
Toen de spoorstang er onderuit. Ook zo gepiept. Kogels gingen vrij goed los, paar flinke klappen met het vuistje.
Oude stang langs de nieuwe en toen galmde een hartgrondige vloek door het dorp... De nieuwe stang was een centimeter of 5 langer dan de oude.
En nou????
Terug naar de Heimat?
Dat wordt niks, toen ik voor het juiste onderdeel wilde bellen kreeg ik ook geen contact.
Dus de stoute schoenen ehhh klompen aan en de slijptol er in.
Eerst meten wat het verschil is en aftekenen.
Op een recht gedeelte door halen, en inkorten.
Vervolgens een as van rond 25mm gevonden, stuk afgezaagd en inde draaibank op 22,1 gedraaid.
Halverwege een klein groefje draaien als merkteken en vervolgens dat stuk as in de spoorstang slaan. Beetje wazige foto maar je ziet de bedoeling.