[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Differentieel probleem : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:38

Differentieel probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Differentieel probleem

Berichtdoor The White Rider » 20 apr 2010, 14:40

Het diff van mijn dame (280E 1981) is om zeep. Nu had ik gehoord voor een ander exemplaar bij Vandevelde in Lokeren (die heeft echt alles) en dat moet 400 euro kosten, mede omdat het een ABS versie is en dus iets zeldzamer.

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om het binnenwerk van een goed diff 3.58 over te zetten in mijn slecht diff 3.58? Want ik heb denk ik zoiets zitten onder mijn 230TE

400 euro vind ik veel geld. Als het echt niet anders kan het zij zo, maar het moet toch ook anders kunnen Hé.
The White Rider

Re:Differentieel probleem

Berichtdoor Kenny » 20 apr 2010, 15:47

volgens mij kan dat niet omdat de diffs met shims spelingvrij zijn opgevuld. Op marktplaats staat nog wel een diff 3.07 met abs misschien dat dat wil?
Kenny

Berichtdoor The White Rider » 20 apr 2010, 16:03

Dat is ook weer waar Kenny, damn, zover had ik nog niet nagedacht.

Ik dacht aan opnieuw een 3.58 of een 3.46 met ABS
Een 3.07 zou ook kunnen de 280E is sterk genoeg maar een automaat schakelt bij rustige rijstijl vrij snel naar een hogere versnelling dus je rijd veel op een lagere RPM. Zo'n 280E is pas sterk in de hogere RPM dus dan kom ik volgens mij bakken koppel te kort.

Ik wil ook mijn automaatbak niet te zwaar belasten als ik de caravan (1300kg) erachter hang

Maar zo'n ABS sensor, is dat speciaal voorzien in het diff? Of is dat gat waar die inzit gewoon dicht met een stop ofzo als je geen ABS hebt?<br><br>Post edited by: The White Rider, at: 2010/04/20 16:07
The White Rider

Berichtdoor drieske » 20 apr 2010, 17:35

Al eens geinformeerd om het bestaande dif. te laten reviseren ??
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 20 apr 2010, 17:53

Er zijn toch bergen vol W126 280's voor de onderdelen??? Ik denk dat die dezelfde dif heeft.

In Kerkdriel zit ook een onderdelenboer die heel veel MB's sloopt, weet ff niet hoe die heet.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 20 apr 2010, 23:21

Hallo Daar

klopt een diffrentieel onder een W126 past ook onder een W123.
allen de steek assen passen dan weer niet zijn 2 cm langer dan die van de W123.
ik heb al eens een diffrentieel met ABS onder een W123 gezet zonder ABS gewoon een mooi dik stukje ijzer met een boutje vast zetten wat voor dat ABS gat komt te zitten.
tot nu toe nog geen klachten gehad.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor The White Rider » 21 apr 2010, 16:10

Ik heb intussen via Marktplaats een diff gevonden van een 300TDT met ABS ratio 3.07, ben met de man (uit Gelderland) aan het onderhandelen over de prijs.

Volgens mij komt het goed! :-)

Allen bedankt voor jullie input!
The White Rider

Berichtdoor The White Rider » 21 apr 2010, 19:05

Ik heb intussen een diff 3.07 met ABS kunnen bemachtigen, dankzij onze Jan MB280E

Is weer een mooi klusje voor in het Freubelparadijs!
The White Rider

Keer terug naar Techniek