[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Rammelende uitlaat middendemper. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 23:27

Rammelende uitlaat middendemper.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Rammelende uitlaat middendemper.

Berichtdoor Semrick » 22 apr 2010, 19:22

Ik had al enige tijd last van een hinderlijk rammelende uitlaat.
Overigen hoorde ik het alleen bij stationair draaien en niet tijdens het rijden maar het irriteerde met toch. Het was zelfs zo erg dat mijn vrouw al fijntjes opmerkte; "zo dat klinkt niet goed".

Het leek te worden veroorzaakt door de middendemper. Ik ging er eigenlijk van uit dat er een schotje binnen in de demper los zat en dat daar weinig aan te doen was.

Echter tijdens het verzamelen bij de pannenkoekenrit kreeg ik de tip om voorzichtig en deukje te slaan in de demper op de plaats waar hij rammelde. Daarmee zou het schotje zich weer vastklemmen.

Dus vandaag maar met een hamer onder de auto gekropen en hier en daar wat op de demper getikt. Een deukje sla je er overigens niet zomaar in. Dat is wel stevig spul zo'n originele Mercedes-Benz demper.
Tijdens het tikken veranderde het rammelen wel en werd minder maar het verdween niet helemaal. Na de gehele demper bewerkt te hebben met de hamer wilde ik het eigenlijk op gaan geven toen ik opeens iets zag..... En dat was dit;

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Rammelende uitlaat middendemper.

Berichtdoor Semrick » 22 apr 2010, 19:24

Er bleek een steentje te liggen op een plateau voor de demper. En die lag vrolijk te rammelen. Op onderstaande foto geeft het pijltje aan waar hij lag. Doordat dit plateau enigszins een opstaande rand heeft zie je de steen niet en valt hij er ook niet 123 tijdens het rijden vanaf.
Heb je dus last van een rammelende uitlaat kijk dan eerst even of er geen steentje op ligt. ;-)

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Weizengelb » 23 apr 2010, 11:35

:-)

Ja zo zie je maar weer, doet me denken aan die man die zijn hele auto uit elkaar haalde wegens een piepgeluidje...
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Hans230CE » 23 apr 2010, 16:49

Je hebt toch ook wieldoppen Eric, steek daar eens een steentje in.<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2010/04/23 16:50

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Keer terug naar Techniek