[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
230C vonkt niet goed : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:20

230C vonkt niet goed

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

230C vonkt niet goed

Berichtdoor Wallie » 14 apr 2010, 19:05

Hallo,

Ik heb en probleem met de auto er is iets mis met de onsteking maar ik weet niet wat het is.
de auto loopt al en hele tijd op 2 soms 3 poten, de motor is gereviseerd er zit en nieuwe boboine op nieuwe verdelerkap, verdeler, kontaktpuntje, bougie kabels, bougies en ga zo maar door, nu heb ik er eergisteren nieuwe bougies in gezet en hij liep als de brandweer ik heb em even warm laten draaien, warm liep hij ook mooi. de volgende dag wou ik hem even buiten wassen dus motor aan, en ja hoor hij liep weer net zo beroerd als eerst. ik weet niet meer waar ik het zoeken moet ik heb en lamp om te kijken of de onstekingstijd goed staat en als ik die aansluit dan vonken alle bougies onregelmatig, dat wil zeggen soms wel soms niet. (de auto rijd nog niet op de weg, opknapfase) maar eergisteren dus toen ik er nieuwe in had gezet deed hij het wel weer mooi maar en dag later was het weer mis. weet iemand van jullie mischien wat zoiets kan veroorzaken? hij loopt nu dus wel op 4 cilinders maar alle bougies vonken soms wel soms niet.

Alvast bedankt

Mvg Wolter
Wallie

Re:230C vonkt niet goed

Berichtdoor Leon » 14 apr 2010, 21:00

Het kan zomaar zijn dat je nieuwe condensator niet goed is; check die eens.
Wat je ook kan doen is je bobine rechtstreeks via de accu van spanning voorzien; zo sluit je wat elektra problemen en de weerstand uit. Doe dit alleen om te testen, want anders wordt je bobine te heet.

Hoe is je carburateur?<br><br>Post edited by: leon, at: 2010/04/15 10:48
Leon

Berichtdoor Walter » 14 apr 2010, 21:31

Is je aarding goed?

mvg Walter
Walter

Berichtdoor Bob » 15 apr 2010, 10:05

Ik mis bij de vervangen onstekingsdelen de Rotor.
Kan ook een bron van problemen zijn.

Bob<br><br>Post edited by: Bob, at: 2010/04/15 10:06
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor Bob » 15 apr 2010, 10:06

Ik mis bij de onstekingsdelen de Rotor.
Kan ook een bron van problemen zijn.

Bob
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor MBvO » 15 apr 2010, 10:38

Da's makkelijk: ff doosje bougievonkjes halen! (kun je meteen ook een plintenladdertje meepakken, of hoe was dat ook alweer vroeger op de basisschool op 1 april...)

Succes Wallie, als dieselaar heb ik weinig toe te voegen, behalve systematisch controleren. Begin bij de bougies, dan de aansluitingen, de kabels, contactpunten/rotor/verdelerkap, dynamo/ accu en massa-aansluitingen, etc.
MBvO

Berichtdoor Wallie » 15 apr 2010, 22:10

hallo en bedankt voor de reacties.

het enigste wat nog niet vervangen is, is de condensator dus die doe ik dan ook nog.
kun je die zo krijgen en moet ik nog om types denken of maakt dat niet uit?

Ik werk alleen maar met diesels en als je het mij vraagt neem ik diesel techniek altijd voor benzine, maargoed dat is en ander verhaal.

de carb is helemaal gereinigd en gereviseerd dus die is ook goed. maar het vreemde is gewoon dat hij maandag goed liep, mooi warmgedraaid en daarna niet weer. starten gaat ook goed sleutel omdraaien en hij staat al aan.

alvast bedankt.

Wolter
Wallie

Berichtdoor Wallie » 23 apr 2010, 18:50

Hallo,

Nou ik heb er en nieuwe condensator op gezet (hoe met ik die testen?) Nieuwe bougies en nog wat bedrading gecontroleert maar het is nog steeds niks.
Als ik met de lamp ga kijken zie ik nog steeds dat alle bougies soms wel en soms niet vonken, er zit wel en regelmaat in dat wil zeggen: 10 wel vonk dan 1 of 2 keer niet en dat in alle bougies.
Dus als iemand nog wat anders weet wat ik moet testen, graag laat het me weten.
En hoe sluit ik de bobine rechtstreeks aan op de accu?

Alvast bedankt,

Mvg Wolter
Wallie

Berichtdoor Leon » 23 apr 2010, 19:11

draadje op de pluspool, naar de plus van de bobine :)
Leon

Keer terug naar Techniek