[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Brandstofpomp 250 ? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:32

Brandstofpomp 250 ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Brandstofpomp 250 ?

Berichtdoor Quinten » 22 apr 2010, 11:43

Ik loop op dit moment een te emmeren met de brandstoftoevoer van mijn 250, als ik start komt er wel benzine uit de slang die naar de carburateur gaat maar er komt geen benzine in de carburateur.
Heeft iemand een idee? en weet iemand waar de brandstofpomp zit?
Op gas loopt hij trouwens wel.
Quinten

Re:Brandstofpomp 250 ?

Berichtdoor Wiebren240D » 22 apr 2010, 17:15

Hallo Quinten

ik denk de carburateur even ja mooi klusje van de moter af halen en dan de carburateur in de carburateur reiniger leggen mag wel 24 uur en dan alle openningen met lucht door blazen.
en ik denk hier en daar een membraam vervangen.
ben wel niet een benzine man maar ik ken de auto en heb je het ook al verteld.
en de benzine pomp zit onder aan het moterblok terhoogte van de ontsteeking.
ik denk even de benzine slangen volgen kom je er van zelf op uit.
en dan even kijken of het met een membraan vervangen op is te lossen.
want er zijn benzine pompen die je kan maaken maar er zijn ook van die wegwerp benzine pompen.
maar mooi dat de moter draait op gas

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Quinten » 22 apr 2010, 18:56

Hoi Wiebren,

De carburateur heb ik reeds los gehad en heb alle pakkingen vervangen verder heb ik hem flink schoongemaakt van binnen maar durf hem nog niet in een badje te doen omdat de buitenkant zeer vuil is.
Ga nu in eerste instantie die pomp controleren want als ik de sleutel omdraai hoor ik niets gaan zoemen.

Als dat het probleem niet is dan zal ik echt zoals je zegt van buiten schoon moeten maken en dan moet hij in bad.
Quinten

Berichtdoor Wiebren240D » 22 apr 2010, 19:16

Hallo Quinten

dat gezoem bij op kontakt zetten daar kun je lang op wachten maar dat ga je echt niet horen.
dat hoor je alleen maar bij injectie motoren.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Quinten » 23 apr 2010, 20:34

Hoi wiebren hahahaha dat is een goeie ja, ben er vandaag achtergekomen dat hij via de krukas werkt.
Quinten

Berichtdoor Lampi W123 250 » 25 apr 2010, 22:10

He quinten,

Ik had last van een lekkende brandstofpomp bij mijn 250. Als je de motorkap open doet en je ziet de oliepijlstok voor de motorolie, dan zit de brandstofpomp daar iets voor ,richting bumper. Kan haast niet missen, er komen 2 slangen op uit, een ingaande slang (vanaf het schutbord) en een uitgaande slang naar de carburateur toe. Je hebt ofwel een geperste pomp of een geschroefd exemplaar.

Mijn originele pomp was geperst, mijn nieuwe pomp is geschroefd. Inclusief pakking ben je (in Duitsland) besteld 45 euro kwijt.

Binnen 2-3 dagen in huis.

Succes ermee!
Lampi W123 250

Keer terug naar Techniek