Ik ben een vastgelopen 220D motor aan het slopen om te kijken waarom hij vast is gelopen.En zodat ik de onderdelen kan gebruiken in combinatie met een te reviseren 220D motor.
Het probleem is echter dat ik de kettingspanner met geen mogelijkheid los krijg. Er zit in de motor een soort plug "konisch" als als ik het goed zeg.Deze zit recht onder de laagste bout van de waterpomp als ik het goed heb. Het idee is dat je er een schroefdraad in draait en het met behulp van wat klappen uitkrijgt. Het is me al eens eerder gelukt. De draad was toen M6. Dit keer echter is het een m8 draad, kan dit kloppen? Het is niet dat ik niet gronding genoeg probeer. Ik heb zelfs de plug al met een ketting aan een auto verbonden, en na een acceleratie trok ik het complete blok mee, maar de plug kwam niet los.
Het is aardig frustrerend want omdat ik de krukas niet kon draaien(vastgelopen) heb ik deze helemaal los moeten halen en hem wat te laten zakken. De poellie kwam namelijk ook niet los. Tot overmaat van ramp scheurde die ochtend mijn voorpijp in twee.
Kent iemand nog hits of tips om deze plug gemakkelijk los te krijgen?