[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-) : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 07:57

LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor Remigius » 09 apr 2010, 08:41

Heren,dames,

Was mijn 280CE even kwijt, maar LPG zit er nu in. RS Wouda in Wormer heeft het ingebouwd. Moet zeggen, (na 1e ritten), rijdt prima, ziet er strak uit, netjes gewerkt en rustige motor.

Ik heb de 'advertentie' van Marktplaats genomen dus 100liter tank, nummerplaat vulling (met los verloopstuk), 5 led schakelaar links van middenconsole (knap+strak ingebouwd!) en backfire beveiligt.

Tevens, een nieuwe originele MB uitlaat van voor naar achteren ingebouwd..dat is minder ($$$$$$!!!) maar goed,,ook die zit perfect+ ze konden het snel+netjes doen-was extra werk.

De wagen hangt wel iets door achter..zou er niet graag met 4 inzitten nu een een drempel nemen met 40km/u.

Enige wat wel paar gebeurde al..is dat motor afslaat bij stoplichten..als ik in zijn 4 kom aanblazen en in de remmen duik..de toeren vallen teveel terug en motor slaat af. Bij gewoon terugschakelen 4,3,2 dan niet.

Tevens had ik RDW steekproef, ze waren bezig toen ik aan kwam lopen..kreeg wat strikvragen over mijn chassisnummer e.d. (officieel komt hij uit 1976, maar is echt uit 81/82), maar geen problemen verder.

Groeten,
Remy
Remigius
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor wwwW123 » 09 apr 2010, 12:33

ha remy,
mooi dat het allemaal goed gekomen is. ik lees dat je maar liefst een 100L tank hebt. in dat geval kan ik je nog wel andere veren leveren, dan aangeboden, omdat je de zwaarste tank hebt (met vulling). ik lees het wel t.z.t.
pas alleen op, dat je niet je nieuwe uitlaat met dat doorhangen meteen beschadigd, want dan begint ie weer te roesten of erger..
gr.
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor Remigius » 09 apr 2010, 12:40

Hoi Hanco.

Dank je wel.

Wat voor superspeciale veren zijn dat? Ga je me pm-en mag ook op deze topic, leren anderen er ook van.

Doorhangen valt mee, ik zal niet liegen..maar met mijn vrouw erbij,wellicht boodschappen, 2 kratten bier bvb;-) en wellicht nog wat reservebenzine in de tank..dan gaat hij het dek wel raken denk ik.


In elk geval, je ziet hem wel wat hangen, bijna storend, maar te doen, voor nu. Geld is op dus ik spaar snel verder;-)

Gr
Remy
Remigius
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor wimada » 09 apr 2010, 14:39

Afslaan bij het stoplicht ?

even een kapje maken over de luchtfilter inlaat
en voila probleem opgelost!

gr Wim <br><br>Post edited by: wimada, at: 2010/04/09 14:46

wimada
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor Remigius » 09 apr 2010, 15:19

Hi Wim,

Mooi kapje, ik had er al half over gelezen.

Zitten er nog eisen aan dat kapje? Hoeveel ruimte tussen opening en plaatje? 2cm zo te zien?

Zijn er meer mensen met M110 en gas die een dergelijk plaatje hebben, ervaringen?

Hartelijk dank voor deze bijdrage..krijg druk weekend:-)


Groeten
Remy
Remigius
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor W123CE » 09 apr 2010, 22:55

heb je die kratten al in huis?

Klasse Klassiek heeft ook rubbers voor in de bestaande veren, dat schijnt ook goed te werken, zei Harrie.

Ik ga dit topic nog wel even volgen, dus als je meer ervaringen hebt met gas dan ben ik benieuwd. En wrsch. neem ik nog wel even contact met je op, want ik wil in mijn 280CE ook gas laten inbouwen (en hard komen aanrijden en de remmen in zonder afslaan :-) ).

Groeten! Patrick
W123CE
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor Remigius » 09 apr 2010, 23:16

Wel vandaag niet afgeslagen ...dat ging goed..heeft echt met hoge toeren in 4 naar 2-1 (ofwel stilstaand te maken) als ik teru ga in 3 en dan 2..zakken de toeren tijdig en gene enkel probleem. Ik ga zeker dat plaatje proberen..heeft iets te maken met (warme/directe?) luchtinzuiging.Lees ook vaak dat de inlaat omgekeerd meot worden maw omdraaien van inlaatrichting. Dus opening richting ruit ipv radiateur.

Gas, gelijk nemen is mijn advies..bespaar in 8888km (op de km!) mijn tank al..dat is voor mij ca 8 maanden rijden..dus koopje.

Ik geloof niet in rubbers hehehe...maarre serieus...ik geloof in hard staal voor opvangen van de krachten, geen rubber, geen steunveren.. boel uit elkaar nieuw sterk Duits staal en rammen op de Autobahn.


Hoewel het gas wat pk's neemt merk ik..is het nog steeds wegstuiven in 2 bij de stoplichten en 50meter afstand op de achterliggers..elke keer weer:-)

We houden contact!

Remy

ps. de kratten zijn flessen rum + cola geworden, rijden mag ik sinds...20 uur? niet meer..
Remigius
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor trnase » 30 apr 2010, 23:38

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Als hij koud is heb ik er geen last van, maar vooral nu het buiten continue warm is wil het al zijn dat ik na een paar km gereden heb en ik afrem dat de motor afslaat.

Bij een stoplicht stilstaan doe ik dus door steeds naar neutral te schakelen en gas bij te geven dat ie rond de 900 toeren blijft. Maar vorige keer toen ik langzaam door een tunnel naar beneden reed en de motor afsloeg.

Dit kapje zou dus moeten werken begrijp ik? Ik dacht namelijk aan het hogerstellen van de toeren voor enkel het gas, op benzine heb ik namelijk niet last van dit probleem.
trnase
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor Remigius » 30 apr 2010, 23:52

Ik moet het nog testen maar heeft iets met rijwind/lucht te maken wat ik begrijp. Typisch LPG verschijnsel. Ik las bij inbouw instructies ook ergens dat de luchtinlaat omgekeerd moet worden. Dus plaatje ervoor of bvb een U bocht pijp met ty-rap of slangklem zetten en de luchtinvoer niet meer direkt te laten opzuigen-dan moet probleem opgelost zijn. Wat ji schrijft bij warme motor en warm weer meer last. Klopt allemaal.


Gr
Remy
Remigius
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor David » 02 mei 2010, 15:31

Hee guys,

Op LPG hebben deze motoren (230E, 280E) de neiging om 'uit te waaien' wanneer het luchtfilter directe rijwind vangt. Deze extra hoeveelheid lucht zorgt ervoor, dat de motor in feite meer lucht binnenkrijgt dan waar de LPG-installatie op afgesteld is, waardoor het mengsel armer wordt. De LPG-installatie is immers niet op de luchtmassameter aangesloten. En hoe hoger je snelheid, hoe meer extra lucht het luchtfilter binnenkomt. In geval van een handbak en boven een bepaalde snelheid kan de motor hierdoor stationair zelfs afslaan wanneer je de koppeling indrukt, bijvoorbeeld om terug te schakelen.

Dit kun je oplossen door ervoor te zorgen, dat de motor geen directe rijwint vangt of op een 'windstille plek' zijn lucht aanzuigt. In sommige gevallen is zo`n omgezet plaatje voldoende, maar dat was in mijn geval de oplossing niet (helemaal). Mijn 230E zuigt zijn lucht nu aan door middel van een slang vlak achter de linker koplamp en dat gaat probleemloos!

Tip: voordat je op LPG een stoplichtsprint aangaat zou ik de motor eerst goed warmrijden! Het stalen onderblok en de aluminium cilinderkop zetten niet evenredig uit bij opwarming. Daarbij is de verbrandingstemperatuur op LPG een flink stuk hoger dan op benzine. Wanneer je de motor te koud op z`n donder geeft is de kans groot dat je koppakking er binnen de korste keren tussenuit ligt...<br><br>Post edited by: David, at: 2010/05/02 15:45
David
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor Remigius » 03 mei 2010, 08:54

Interessant gegeven...verklaart wel een hoop ja dat 'uitwaaien' is het goede woord. Ik heb er vrij veel last van nu, zeker met dat K&N filter..meer lucht is goed,-maar niet altijd dus haha.

Enige waa rik mee zit, bij mij zit de oliekoeler voor de luchtinlaat..er is maar weinig speling om het om te leggen (de opening), dus of een plaatje ervoor of....inlaat inkorten, 180o gr draaien of...? Maar moet anders , dat is zeker.

Bedankt voor de tips.

Remy
Remigius
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor Leafhabber » 06 mei 2010, 20:55

Hoi Remy,

Mijn gasinstallateur heeft de zomer/ winterklep van de inlaat vastgezet op de winterstand. De aanvoerslang daarvan heeft ie van het uitlaatspruitstuk gehaald en omgebogen naar de achterkant van de auto.
Nou heb ik een M102 motor, maar goed, het principe zal hetzelfde zijn.

Groet, Alex
Leafhabber
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor Remigius » 06 mei 2010, 21:05

Waarschijnlijk wel, maar..verbruikt ie dan niet meer? Ik heb toevallig net een plaatje ervoor gefrobeld..is niet defintief, maar even kijken wat het doet..of dat voor mij dan de goede weg is..komen we op terug, maar zeker bedankt voor de tip!

Gr
Remy
Remigius
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor alex240diesel » 07 mei 2010, 20:37

Remy,

Het is zaak te zorgen dat je motor lucht moet aanzuigen. Zorg er voor dat directe rijwind dus weg is, maar dat was je al wel duidelijk. Let er wel op dat je een zo koud mogelijke plek gebruikt om lucht aan te zuigen, beste optie zou zijn achter de koplampen in de uiterste hoekjes.

Wat ook kan helpen is je stationair schroef iets verder op te draaien. Dan wordt ie hier iets minder gevoelig. Verbruikt hij bij stationair wel iets meer, maar hij reageert ook vlotter bij optrekken uit stilstand.
alex240diesel
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor Remigius » 10 mei 2010, 09:35

Heren,

HEb er even proivisorisch (lees: met touwtje) een dekseltje voorgezet...het werkt! Minder terugval bij vertagen. Dus dat is denk ik toch de oplossing voor mijn geval. Ik ga deze week een beugeltje maken, en dat dekseltje (voor de geinteresseerden-van een tinnen blik Joden koeken). Die zet ik er dan goed voor..met ruimte..moet passen heb ik al gezien..kom ik dan op terug-met foto natuurlijk.

Bedankt voor de input weer allemaal.

Gr
Remy
Remigius
 


Re:LPG ingebouwd! Lekkerrrrr!:-)

Berichtdoor Remigius » 12 mei 2010, 08:53

Wel..dat koekblik deksle zit nu vast op een beugeltje. Veel beter dus..en..het werkt, gewoon in de remmen duiken, ontkoppelen en de motor loopt lekke rdoor..de druk van de olie zakt hooguit weg tot 0.8 , waar het normaal 1 is (bij betreffende temperatuur)..dus zeker opgelost..Ik denk wel dat ik iets aan pk's mis..minder fel de motor..is wel iets minder..maar moet ik beter testen. Waar ik aan denk is door ervaring te controleren hoe het afslaan is bij een te arm mengsels (niet meer dus) en steeds een gaatje in het deksel te boren..zodat ik op een break even/balans kom waar d emotor meer lucht heeft bij optrekken maar geen rijwind heeft bij afremmen..tot nu toe ben ik tevreden..stukje snelweg gereden en de rotondes, afritten en stoplichten waren allemaal probleemloos nu.

Lekker dus!

Groeten,

Remy
Remigius
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast