[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
200D sleutelstarter loopt door : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 20:44

200D sleutelstarter loopt door

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

200D sleutelstarter loopt door

Berichtdoor Weizengelb » 13 feb 2006, 16:57

Hallo Allen,

Vanavond ga ik het spatbord van mijn 200D weer monteren dat ik verwijderd had om wat roestplekjes bij te werken.
Als ik trouwens geweten had hoe vast die originele kit weer eens zat dan had ik het (aan de bovenkant) vast laten zitten!:pinch:

Maar nog een kleinigheidje waar ik nog niet naar gekeken heb, als ik de motor uit wil zetten dan draait hij nog een tijdje door voordat hij langzaam tot stilstand komt. De wagen is van 1981 dus het uitzetten zal met onderdruk gaan via het contactslot.
Zou hier een lek inzitten?

De auto heef ook Centrale deurvergrendeling, maar die werkt probleemloos, meerdere keren achterelkaar en ook na lang stilstaan.

Heeft iemand hier een pasklaar oplossinkje voor?

Groetjes,
Mathieu

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Antwoord:200D sleutelstarter loopt door

Berichtdoor radjin » 13 feb 2006, 17:02

Hallo, ik heb eens ergens gelezen als je membraam in je brandstofpomp niet goed is/lekt dan blijft de motor doordraaien.

Radjin
radjin

Berichtdoor Topasbrauner » 13 feb 2006, 17:50

Hier gaat dus letterlijk op: 'Mercedes diesel loopt altijd'. Maar vervelend is dat ie ook loopt als je dat NIET wilt. Ik verdenk ook het membraam in je pomp. Zuig eens aan de aansluiting voor de vacuumslang op je pomp met draaiende motor. Als ie dan wel goed uitgaat, moet je het in het slangetje of een aansluiting ervan zoeken.

Succes, je tufje ziet er geweldig uit!

Job
Topasbrauner

Berichtdoor Wiebren240D » 14 feb 2006, 00:21

hallo Weizengelb

ik denk dat de storing zit in de oude slangetjes van je vacumsysteem dat je auto rijk is zo op de foto te zien loopt er een dikke witte slang van vacumpomp die voor op de moter zit naar de rembekrachtiging zit een onderbreeking in dat slangetje gat naar dat kleine vacumpotje op je brandstofpomp en de andere gaat naar je contaktslot en weer terug daar zitten in totaal 4 dikke rubber slangetjes in die zijn gaar houden het vacum niet meer gewoon vernieuwen die 4 en het probleem is op gelost denk ik

je kunt ook nog proberen dat het vacumpotje op de branstofpomp werkt pak je het slangetje van de dikke vacumslang en die verbind je rechtstreeks met het potje op de brandstof pomp je start de moter en als hij gelijk weer af slaat weetje dat het potje goed is
groeten wiebren nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Desje » 14 feb 2006, 01:52

hij mooi blok zeg. wat heeft die gelopen als ik het mag vragen, volgens mij is die nog niet in gereden.
desje W123
Desje

Berichtdoor Weizengelb » 16 feb 2006, 13:26

Hoi Allemaal,

Ik zal het allemaal eens nakijken...
Het membraan zal wel in dat doosje op de brandstofpomp zitten, toch?
De oude diesels hadden een membraan achter in de pomp, maar dat was voor de regeling van de brandstofhoeveelheid...

de wagen heeft 175.000 km en is zo te zien goed bijgehouden, alle kaartjes voor het olieverwisselen hangen er nog bij. Voor een 200D is dat natuurlijk niks! Er is wel wat roest, vandaar dat gepruts met dat spatbord. Ik repareer het voorlopig provisorisch maar denk eraan om een keer 2 nieuwe (imitatie?) spatborden te kopen en de wagen opnieuw te laten spuiten. Behalve wat eerlijke plekjes aan de hoeken van de kriksteunen en voorspatborden is hij eigenlijk keihard! Niks aan de bodem, niks onder de matten, reuze goed eigenlijk! Er was in elk geval nog niet eerder aan gelast.

Maar in september is mijn 240D van 1981 klaar en gaat de 200D misschien toch weer weg... (hoewel ik hem steeds beter vind!) De 240D heeft zelfs maar 148000 km, daar moet ik ook mee vooruit kunnen lijkt me ! :-)

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Boy » 17 feb 2006, 22:53

hallo weizengelb

Die vacuumbalgjes gaan vaak lek.
De nummer op u oude zal 1427.133.093 zijn.
Dat nummer kan u niet meer kopen.
Het nieuwe nummer is 0928400 .
De nieuwe zijn niet meer van ijzer maar van plastic.
De prijs in ongeveer 16 euro bij de boschdienst.
en mijn vader zegt dat u er nog een ballonslang aan moet zetten.

groeten boy
Boy

Berichtdoor Weizengelb » 22 feb 2006, 10:11

Ballonslang? Aan de brandstoffilter bedoelt hij?
Op de foto te zien wel he!? Ik zal er eentje halen, het helpt tegen schokken in de brandstoftoevoer, toch? kan het verder kwaad?

Ik heb gemerkt dat als de motor wat langer heeft gelopen dat hij al beter uitgaat. De auto moet wat meer bewogen worden.

Hij is maandag 25 geworden! :-)
Allen zit ik nu even in een verhuizing, ik ga zo snel mogelijk naar de RDW.
Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto