MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 23:23

Relais ABS + voeler temperatuur

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Relais ABS + voeler temperatuur

Berichtdoor ren » 04 mei 2010, 15:37

Hallo Allemaal,

Kunnen jullie mij a.u.b. eens laten weten waar bij een 230CE coupé uit 1982 de voeler zit die de temperatuurmeter op je dashboard aanstuurt? Alsook waar deze overbelasting relais/zekering zit van het ABS systeem?

Kan ze niet zo direct vinden.

Bedankt en groetjes,
Ronny
ren

Re:Relais ABS + voeler temperatuur

Berichtdoor Tinus60 » 04 mei 2010, 18:28

temperatuur sensor voor het metertje op je klok.
Het is die waar de vinger op wijst.
Trek het stekkertje er maar eens af zie je of het de goede is.

gr,
tinus60

Tinus60

Re:Relais ABS + voeler temperatuur

Berichtdoor Tinus60 » 04 mei 2010, 18:35

Misschien heb je hier wat aan voor je abs. dit is van een 280TE

- Check eerst de sensoren. Voor elk voorwiel loopt er een stekker onder de motorkap. De stekker is zwart, zo groot als een kurk en ligt langs de wielkast. Even open trekken en meten. Ze moeten ongeveer 1300 ohm zijn (als ik het goed onthouden heb).
- Dan de achter sensor. Dat is er eentje en zit op het cardan. Je kunt hem nameten onder de achterbank (Bij een T). Deze is ongeveer 800 ohm (als ik het goed onthouden heb).
- Als die goed zijn kun je de ABS motor laten draaien. Gewoon 12 volt op de stekker aansluiten en de motor hoor je draaien.
- Dan de electronica. In de auto moet je de passagiersstoel onder het dashboard en rechts langs het voeteind de panelen los schroeven. Helemaal bovenaan zit een soort relais met een ingebouwde zekering van 10 ampere. Goed checken, want dat was de storing.

tinus60
Tinus60

Keer terug naar Techniek