[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
BLOWER ineens kapot!! Wie kan mij helpen???? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:35

BLOWER ineens kapot!! Wie kan mij helpen????

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

BLOWER ineens kapot!! Wie kan mij helpen????

Berichtdoor Gydo1989 » 05 mei 2010, 18:14

Hallo,
Sinds een maandje doet mijn blower het niet meer! Het is zo ineens gebeurd! Soms als ik lang aan het rijden ben, slaat die soms wel eens aan. De laatste tijd al niet meer voorgekomen. Weet echter niet wat het probleem is. Er komt wel een klein beetje lucht uit de ventilatoren, maar verder niet. Wanneer het vochtig weer is, is dit natuurlijk heel vervelend. De ramen zijn en blijven dan beslagen.

Iemand dit probleem al vaker gehad??

Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt

Groet Gydo
Gydo1989

Re:BLOWER ineens kapot!! Wie kan mij helpen????

Berichtdoor Semrick » 05 mei 2010, 19:32

Dat kan van alles zijn.
Maar omdat hij het af en toe nog wel doet gok ik op een los contact of een slechte zekering.
Klik ook eens op de link hieronder. In dat topic ontmantelt Toontje een 204TD.
Daarbij demonteert hij ook de blower en maakt de behuizing daarvan schoon.
Je kunt prachtig zien hoe een en ander in elkaar zit en mogelijk doe je dan ook direct een idee op waar de storing bij jou kan zitten.
viewtopic.php?f=10&t=7048
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:BLOWER ineens kapot!! Wie kan mij helpen????

Berichtdoor Wim123 » 05 mei 2010, 19:49

Gydo,

Ik heb dat ook gehad. De ene keer deed hij het wel en de andere keer niet en vooral 's morgens
vroeg juist als je hem nodig hebt!
Ik heb de ventilator er uit gehaald en schoon gemaakt. De koolborstels zagen er nog goed uit.
Met een wattenstaafje wasbenzine heb ik de lamelletjes schoon gemaakt. De schoepen natuurlijk ook gereinigd. De boel weer in elkaar gezet en hij doet het nu al weer maanden. Ik heb de aansluitingen
natuurlijk ook los gehad; kan ook daar aan gelegen hebben.
Wim123

Keer terug naar Techniek