[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
waar staat het typenummer op de automaat? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:50

waar staat het typenummer op de automaat?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

waar staat het typenummer op de automaat?

Berichtdoor Jaap123 » 05 mei 2010, 18:49

Ik ben op zoek naar het typenummer van de automatische bak, om een pakking en een filter te kunnen bestellen.

Er is in het verleden een andere bak onder gekomen, dus aan het VIN van de auto heb ik niets.

Ik heb wel een ingegoten nummer gevonden op de bak (123 257 0101) maar dat is vermoedelijk het onderdeelnummer van het huis.

Ik zoek eigenlijk iets als 722.1xx of 722.4xx maar op je rug onder de auto zoekt het zo slecht en als ik nu maar zou weten waar te zoeken...

De auto is overigens een 230TE (dus met M102 motor en de startmotor zit dus links).

Wie weet waar het typenummer staat op de bak zelf (en of dat af te lezen is met de bak onder de auto). Of dat het voor het filter en de pakking niet uit maakt welk type er precies onder zit.

Jaap123
Jaap123

Re:waar staat het typenummer op de automaat?

Berichtdoor Wiebren240D » 05 mei 2010, 21:26

Hallo Jaap

het nummer wat je zoekt staat op de rechter kant van de automaat.
net boven de karter pan waar je filter in zit.
even plat op straat gaan liggen en dan met een doekje die alu rand schoon maaken dan komt het nummer wel te voor schijn.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jaap123 » 06 mei 2010, 22:15

Wiebren, de auto staat nu in de schuur en met een lamp heb ik niets kunnen vinden aan de rechterkant.
Komend weekend maar eens naar buiten rijden zodat ik meer licht heb daar onder.

Bedankt,
Jaap
Jaap123

Berichtdoor Jaap123 » 08 mei 2010, 19:30

Gevonden, inderdaad aan de rechterkant, net boven de carterpan. Maar slecht te vinden doordat de uitlaat er vlak langs loopt.

En het zijn héél veel en hele kleine ingeslagen cijfertjes:
1232702701 722122 02115215
Het is dus een 722122 type bak.

Jaap
Jaap123

Keer terug naar Techniek