[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekkage onder bestudersstoel : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 20:41

lekkage onder bestudersstoel

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

lekkage onder bestudersstoel

Berichtdoor ronald » 17 feb 2006, 18:42

Hallo beste leden?
Mijn 280CE lekt bij een heftige regenbui(is nog al vaak in nl dus vrij lastig). Bij de vloermat links achter. Kan iemand mij vertellen waar ik moet gaan zoeken de tunnel is ook links onder nat en de bekleding is ook losgelaten. Ik heb gezocht maar ik kon niks vinden kan iemand mij meschien helpen met wat tips???????????????????????
ronald

Antwoord:lekkage onder bestudersstoel

Berichtdoor patella902 » 17 feb 2006, 18:56

Al eerder in dit forum is hier het een en ander over geschreven. Bij mij was de vloer ook nat en dit bleek uiteindelijk te komen door een onvoldoende afdichting van de raam rubbers. Dit is toen verholpen bij Carglass. en de lekkage is nu weg. Er zijn echter bij de 123 nog meer punten die kunnen gaan lekken. Hiervoor verwijs ik je naar eerdere topics hierover in dit forum. Succes
Theo
patella902

Berichtdoor bertkrijgsman » 17 feb 2006, 21:47

hallo Ronald hoogst waarschijnlijk is dit lekkage via achteraamrubber was bij mij ook zo, dan loopt het water via de kofferbak tussen de hoedenplank door naar de achtermatten tenminste bij mijn 230 coupe uit 1980, heb achterraamrubber laten vervangen en geen last meer gehad

Bert
bertkrijgsman

Berichtdoor Rob Holewijn » 18 feb 2006, 16:29

Waar je ook eens naar moet kijken, daar hebben deze types veel last van, is de aanhechting van de stoelen. En dan hoofdzakelijk aan de buiten kant.
Haal de rubber laag er maar eens een beetje af. 9 van de 10 keer is i er door.
Rob Holewijn

Berichtdoor ronald » 18 feb 2006, 19:35

Hartelijk bedankt voor jullie tips
waar kan ik het beste een achterraam rubber halen zonder er de hoofdprijs voor te betalen

GR ronald
ronald

Berichtdoor Wiebren240D » 18 feb 2006, 20:24

hallo Ronald

doe hier nu alstublieft niet zuinnig mee en ga gewoon naar de dealer en haal een orgineele kost omtrent een 80 euro maar dan ben je er ook van af er zijn er ook wel imitatie kosten omtrent een 50 euro maar die zijn er slecht in te krijgen en lekken na de tijd ook nog en dan kun je weer ben je dubbel geld kwijt is mijn ervaring hoor ligt nog wel een imitatie hier ergens op zolder want geld terug krijgen is bij de verkoopers er niet bij hoor

ik wens je veel suc6 met dit karwei

groeten wiebren nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JeroenW » 21 feb 2006, 00:47

Beste Ron,

Bij mijn Coupe was het nat achter de linker stoel en toen ik de tuinslang op de zijruiten zette kwam het water via de chromen lijsten die langs het dak zitten en waar je zijramen op sluiten naar binnen. Nu was zij in 2004 helemaal gespoten en bleek dat bij het afbouwen niets tussen de chrome lijst en het dak geplakt of gekit was. Dus daar kwam het water tussen door. Samen met een bevriende garagehouder het euvel verholpen en nu lekt de boel niet meer. We hebben er een soort tochtstrip tussen geplakt, van dat zelfklevende schuim dat erg vettig was en vaak voor dat soort doeleinden gebruikt schijnt te worden.
Je moet wel de achterbank en het achter zijpaneel demonteren. Dan kan je ook zie waar het water naar binnen komt.

Zie maar wat je doet tis maar een idee.

Succes en grtn Jeroen

Bericht gewijzigd door: jeroenw, op: 2006/02/20 23:48<br><br>Bericht gewijzigd door: jeroenw, op: 2006/02/22 20:40
JeroenW

Berichtdoor zilver » 22 feb 2006, 20:31

Ronald, kijk ook eens onder de motorkap aan de zijkanten bij de scharnieren moet er li er re een open afwateringsgat zitten.
De re is slecht te vinden. Zilver
zilver

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto