[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300D Motor omwisselen met 250D? Chassis 240D : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:20

300D Motor omwisselen met 250D? Chassis 240D

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

300D Motor omwisselen met 250D? Chassis 240D

Berichtdoor Modinho » 09 mei 2010, 00:36

ik heb er nu een 300D motor in zitten.
ik wil graag een 250D motor erin doen.

zijn de 250D motoren zuinig? en scheelt het veel.<br><br>Post edited by: modinho, at: 2010/05/09 11:58
Modinho
 


Re:Motor omwisselen Chassis 240D

Berichtdoor bartolo66 » 09 mei 2010, 01:12

Is het nu zo dat je het blok dat er momenteel in zit verkoopt om er vervolgens een ander blok in te zetten? Je geeft in de verkoop topic aan dat het 300 blok goed is??<br><br>Post edited by: bartolo66, at: 2010/05/09 01:12
bartolo66
 


Re:Motor omwisselen Chassis 240D

Berichtdoor JantjeV8 » 09 mei 2010, 10:22

Bedoel je de om602 uit de W124??
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Motor omwisselen Chassis 240D

Berichtdoor Semrick » 09 mei 2010, 11:08

Technisch gezien is het wel mogelijk en ook vaker gedaan.
Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent en er zal ook het nodige aangepast moeten worden.
Het is niet zo dat je zomaar even een 250D uit een W124 kunt overzetten.
Wat een 250D precies verbruikt weet ik zo niet maar het is een nieuwer type motor dan die uit de W123-serie. Ze zijn dus zeker zuiniger maar vooral ook krachtiger.
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Motor omwisselen Chassis 240D

Berichtdoor Modinho » 09 mei 2010, 11:45

mijn 300D blok is uitstekend.
maar rijd tog 1 op 10 of 1 op 13 op de snelweg.

ik zocht iets zuiniger aangezien ik mijn hele auto ga laten restaureren, dus echt hele auto kaal maken en letterlijk alle roestplekjes pakken.
Modinho
 


Re:Motor omwisselen Chassis 240D

Berichtdoor Paul Snip » 09 mei 2010, 11:48

Deze motoren zijn een stuk zuiniger dan de W123 motoren inderdaad. Op zich past het. Het is al vaker gedaan. Ik weet alleen niet of het op de originele vernellingsbak past of dat je die mee moet overbouwen. Het is in ieder geval geen plug en play, maar het kan wel.
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Motor omwisselen Chassis 240D

Berichtdoor Modinho » 09 mei 2010, 12:00

oh. weet je misschien een ander motorblok die je me meer zou aanraden dan een 250D ?.
Ik heb een 4 versnellingsbak.
ik heb nu een betrouwbare 300D motor, ik wil dit niet zomaar gaan omruilen tegen een slechte motorblok.
waar zou ik op moeten letten.
Modinho
 


Re:Motor omwisselen Chassis 240D

Berichtdoor Antoontje » 09 mei 2010, 19:44

Op alle gebieden zijn die W124 diesel stukken beter dan die van W123/W115. Eigenlijk rijden wij maar met lawaaiige, onbetrouwbare, zuipende, slappe motoren rond.

Als je iedereen op het forum een groot plezier zou willen doen moet je er een foto verslag van maken. Er zijn altijd mensen met plannen om er een moderne motor in te zetten.

Je doet er altijd verstandig aan om de compressie te meten van een blok. Als dit in orde is de grootste zorg weg. Verder kun je erop letten of er overmatig veel zwarte rook ontstaat bij optoeren, Dit kan veel oorzaken hebben, maar het is in ieder geval geen goed teken. Ook voor andere kleuren rook moet je uit de weg gaan. Als het blok nog is ingebouwd kun je een rit maken en de motor "proberen", dit heeft alleen zin als je weet hoe een goede 250D motor presteert.

Ik vermoed als je vast beraden aan dit project begint, en je voor neemt dat je wat steunen enzo moet aanpassen dat het goed moet komen.
Antoontje
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron