[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Sigarettenaansteker defect : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 01:19

Sigarettenaansteker defect

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Sigarettenaansteker defect

Berichtdoor Jakob » 09 mei 2010, 02:36

Ik vermoed dat mijn aansteker defect is. De polen links van de asbak al uitgemeten en daar zit mooi 12V op, ware het niet dat mijn verlichting en de aansteker niet niet doen. De contactpuntjes heb ik al schoongemaakt, de aanstekerhuls zelf lijkt mij vanonder sterk geoxideerd en daar wringt het schoentje volgens mij.

Ik heb ondertussen gevonden dat een nieuwe aansteker €18 kost bij de dealer, dus valt heel goed mee. De aansteker zelf lijkt mij nogal 'vast' te zitten aan de asbak zelf, kan ik deze losmaken zonder brokken te maken?

Mag ik als voorlopige oplossing een 12-V stekker aansluiten op de normale aansluiting van de asbak?

Groeten,

Jakob
Jakob

Re:Sigarettenaansteker defect

Berichtdoor Hans230CE » 09 mei 2010, 16:26

Ik vermoed dat je op die 2 "lipjes" links bedoeld. Kan altijd maar veilig lijkt me anders.

Waarom tap je niet gewoon ergens een constante + af, bv aan de knop voor de gevarenpinkers. Ik vermoed dat het hier toch gaat voor een stekker voor de NAVI en/of de GSM. Die sigarettenaansteker is toch al zo'n slechte plaats om een stroomleverancier in te pluggen, of hij zit niet goed, of je zit tegen de radio.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jakob » 09 mei 2010, 18:11

Ben geen topper in elektronica, maar heb m'n houder voor m'n asbak losgemaakt en dus ook die stekker uitgetrokken. Mag ik ik het deel van de stekker dat "aan m'n auto vasthangt" dan gewoon een nieuwe stekker (die inderdaad dient voor navi/gsm en eventueel een FM-transmitter) aankoppelen door nieuwe draadjes te trekken en die met kabelvoetjes in de stekker te steken?

Zelfde als ik voorlopig gedaan heb met een taxilamp op m'n dak voor op meetings e.d.. Ik heb een kabel met schakelaar naar de lamp getrokken en die zo enerzijds aangesloten op de massa en anderzijds op de aansluiting van het interieurlampje. (dat losgekoppeld is, overigens net hetzelfde principe als je het interieurlampje op z'n continustand zet)

Groeten,

Jakob
Jakob

Berichtdoor Hans230CE » 09 mei 2010, 20:18

Lijkt me geen probleem.

Maar ik blijf erbij er zijn elegantere oplossingen.

Wie zei ook altijd, meten is weten. In dit gevak zou ik een accessoire kable (laten) trekken, daar kan je dan al die accessoires op kwijt zonder iets te verliezen.

Leren Jacob, dat is het leukste deel van de hobby
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Interieur