MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:04

Rechter stoelleuning vergrendeld niet

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:beide stoel gemaakt met fotos.. 280 Coupe

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:04

ring m10 op de vier boutjes in de stoel..Stoel eruit beethje schoonmaken. Zoals je ziet haal ik eerst de stoel geleiders (gordel) los en eruit..tapijtje over astunnel eraf , even wassen ..ook weer mooi later (is nu weg opd eze foto-hangt te drogen)

Remigius

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:06

Snel de stoel eruit...zoals je ziet. kapotte vering..al eerder gemaakt met 2 rubber matten..maar was bijzaak, op onderzoek nnaar de lekke vacuum elementen..want..de stoelen blokkeren niet..had er 2 uit engeland gehaald..nieuw..voor stuk minder dan bij MB...maar was mijn mazzel. ZOal sgezegd..veel heb je niet nodig ring/steek 10 en..2 handjes.

Remigius

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:08

Daar zit de boosdoener...1 van de 2 VDO elementen met een lek..door aan de blauwe buisjes te zuigen hoor je het heel makkelijk welke kaput ist..

Remigius

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:10

Van boven zie je ze allebei op hun plek//2 grote rode voeten erbij-de mijne...en ook hoe ik de bekleding losmaak..achter beginnen, zijkanten, dan voorkant..je trekt die cardboard strip met erop genaaid de bekleding er vrij makkelijk uit..

Remigius

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:12

Hier de bevestiging van de trekstang aan de borghaak van de rugleuning blokkering..zit een oog aan, die geborgt is aan dat borghaak ding met een soort van veerding..een tangetje en je trekt het los.

Remigius

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:12

Dan met 2 schroeven loshalen van de VDO vacuumelement..en daar zit het lek! <br><br>Post edited by: Remigius, at: 2010/05/09 23:13

Remigius

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:15

Hier mijn manier van loshalen.///geen loshalen van rugleuning..of volledige verwijdering van de bekleding..alles effiecient en pragmatisch..Remy style dus haha..

de schroevendraaier recht door het paardenharen zitje..precies op de schroef.

Ging soepel

Remigius

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:22

Ik ging snel door tapijtje was droog, snel terug..stoel was reeds ingebouwd..dus geleider tbv gordelhouder ook..

Remigius

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:26

Ging ik even door...want...de shit wekrt niet...geen sluiting van stoelhaken...damnit!! Dus..zuigen aan slangetjes etc etc...zat lucht ruis in mijn dashboard leek het..even losmaken...had lampjes en electrocleaner dus...why not...(wrong!)

Remigius

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:27

Panelen eraf..even koekeloeren...ik hoor daar ruis, maar waar???

Remigius

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:30

Kijk het werkt...rara waar? Wel kijk vorige foto, linksboven, rode schakelaar voor interieur verlichting..is een dubbel schakelaar...zit een luchtklep op..die was stuk...rubber aansluiting losgetrokken en schroef ingedraaid..,de blokkering werkt ook met deur open nu-who cares... ze klmmen..ze houden maar 10-15 minuten sluiting..dus ergens nog een lekje=maar APK waarig nu:-)

Joehoe!

Remy

Remigius

Berichtdoor Remigius » 09 mei 2010, 23:36

Voor duidelijkheid...heb ook dashboard uit elkaar getrokken...1 lampje vervangen...glas schoongemaakt, de lichtbalken (2 stuks) di ehe tlicht 'projecteren' op de wijzers schoongemaakt..spray op de contacten, etc etc...en weer ingebouwd...wat een k klus...die km teller kabel en oliedruk kable zijn echt te kort!!! Maar goed..5 uur later..is mijn bekleding schoner, mijn tapijtje schoner, 2 stoelen die weer goed werken qua blokkering, chauffeurstoel gevuld en verstevigd dus lekker zitten weer, dashboard lights up in the dark, en weer wat geleerd en gedaan en als laatste..dikke krassen in mijn handen...bloed en krassen..leuk;-
)

Tijd voor drank en slaap..

Mazzel!

Remy
Remigius

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto