Hallo,
Na vorig jaar een mig/mag lasapparaat gekocht te hebben bij rustbusters.nl, een skelter voor mijn zoontje inelkaar gelast te hebben alsook verschillende andere lasklusjes gedaan te hebben en informatie ingewonnen te hebben over prijzen van laten repareren en overspuiten van mijn witte W123 280 (1977) dacht ik dat het maar eens zover moest komen dat ik zelf aan mijn auto ga lassen...
Ik ben al googelend voor reparatiestukken terecht gekomen bij winparts.nl en artaparts.nl en stel me voor dat ik daar voor zo'n 250 euro aan plaatwerk inkoop (o.a. voorspatborden + bevestigingsstukken en achterspatbordranden binnen en buiten) en dan maar ga prutsen. Ik hoor nogal eens zeggen dat zulke imitatie spatborden nooit passen. Ervaringen, tips, adressen? (Ik heb het spul nog niet gekocht...)
Verder heb ik nog een 280 GE (1981), waarvan me onlangs op het strand van Hoek van Holland een overigens nog een slechts één jaar oude achterveer als een lucifersokje is afgeknapt...
Nog wat historie: de W123 heeft inmiddels 260.000 op de teller, waarvan 120.000 door mezelf in de afgelopen 10 jaar voor dagelijks gebruik. Afgelopen voorjaar de onderkant helemaal behandeld, vorige week remmen achter compleet vervangen. Mechanisch steeds op orde gehouden (vering rondom, remmen rondom etc), holle ruimtes e.d. bijgehouden, nu is de carosserie (buitenkant) aan de beurt. Belangrijke plekken als kokerbalken, veerschotels, dorpels lijken allemaal nog steeds prima in orde.<br><br>Post edited by: ruud00000, at: 2010/05/11 16:38