MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:22

Stotteren Mercedes 200 alleen op benzine

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Stotteren Mercedes 200 alleen op benzine

Berichtdoor Arco » 11 mei 2010, 18:18

Hallo,

Mijn 200 op gas rijd op gas prima, maar op benzine stottert hij en houd hij in in de bochten. weet iemand of je de carberateur kan afstellen?

bvd Arco
Arco

Re:Stotteren Mercedes 200 alleen op benzine

Berichtdoor Leon » 11 mei 2010, 23:28

ja dat kan..

heb je een automaat? Dan kan het een kwestie van het afstellen van dat "schoteltje" achter je carb.
Verder kan het geen kwaad om kleppen te stellen, onsteking te stellen, carb reiniger toe te passen en daarna eens de carb af te stellen.
Leon

Berichtdoor janbenz1 » 12 mei 2010, 10:28

Kijk eens even naar het membraam wat in de carburateur zit.
Deze zit onder het bolle dekseltje, met het draaidopje.
Hier hoort olie in te zitten, en als dit membraam lek is dan zal hij ook gaan stotteren.
koud kunstje om dit membraam te vervangen, kost weinig.
Succes.

Groetnis fan jan.
janbenz1

Berichtdoor Arco » 12 mei 2010, 18:18

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb geen automaat, kleppen stellen heb ik ongeveer 2000 km geleden gedaan. en op gas loopt hij als een zonnetje. Het membraam zit ook in de olie, maar het gele dekseltje is gescheurd daardoor zal hij valse lucht aanzuigen. eerst dat maar eens vervangen dan.
Ik heb onderussen ook al een nieuw brandstoffilter gekocht voor de zekerheid. weet iemand waar dat filter zit? heb al onder de auto gekeken en onder de motorkap maar kon hem nergens vinden. hij zit misschien bij de tank?
Arco

Keer terug naar Techniek