[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
afwatering bij benzinevuldop : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 10:49

afwatering bij benzinevuldop

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

afwatering bij benzinevuldop

Berichtdoor Jos230ce » 16 mei 2010, 09:45

Hallo medebenzers,

Weet iemand van jullie waar het afwateringspijpje uitkomt dat er voor zorgt dat er geen water achter de klep bij de benzinevuldop blijft staan.
Ik kan er circa 50tot 60 cm slang in steken en dan blokkeert het ergens en ik kan het jammer genoeg niet vinden waar deze afwatering moet uitkomen.

Groet, Jos
Jos230ce
 


Re:afwatering bij benzinevuldop

Berichtdoor Frasp » 16 mei 2010, 09:51

Hoi Jos, ik heb een PDF bijgevoegd (dat gaan we dus proberen) waarop het allemaal staat getekend. Hoop dat je er iets aan hebt.

Groet
Frank<br><br>Post edited by: frasp, at: 2010/05/16 09:52
Frasp
 


Re:afwatering bij benzinevuldop

Berichtdoor Frasp » 16 mei 2010, 09:53

Nog een keer

Frasp
 


Re:afwatering bij benzinevuldop

Berichtdoor MBvO » 16 mei 2010, 15:35

Op het gaatje onder de tankvulopening zit een rubber slang die langs je brandstoftank naar beneden loopt en door een gat in de bodem onder de auto uitkomt. Als je op rug achter het rechterachterwiel gaat liggen (dus aan de kant van de tankvulopening) en je schuift dan iets onder de auto, dan zie je wel een zwarte slang. Hij is ongeveer zo dik dat (het topje van) je pink er in past. Normaliter loopt hij onder de auto nog door een plastic oogje, naar achter gericht.
Als je de afdekplaat tussen de kofferruimte en de tank weghaalt (2 schroefjes boven en 2 onder) dan je zie je hem over het spatbord lopen en tussen spatbord en tank verdwijnen.
Toen ik mijn tank uitbouwde om hem schoon te maken heb ik de slang vervangen (gewoon van de ijzerhandel, toevallig precies de goede binnen- en buitenmaat).
Om de slang te vervangen hoef je niet de hele tank uit te bouwen denk ik, maar het kan zijn dat je hem wel even moet losnemen om genoeg ruimte te hebben.
Om de slang alleen schoon te maken kan je misschien een trekveer gebruiken, maar ik weet niet of die klem komt te zitten, want daar waar de slang een hoek naar beneden maakt tussen spatbord en tank, was hij bij mij aardig platgedrukt. Niet zoveel dat er geen water doorkwam, maar een trekveer betwijfel ik.<br><br>Post edited by: MBvO, at: 2010/05/16 15:38
MBvO
 


Re:afwatering bij benzinevuldop

Berichtdoor Gerrie Diesel » 16 mei 2010, 16:28

Jos, het is een teer gebeuren, als je wilt doorsteken probeer het dan met een stukje dunne masieve koperdraad (installatiedraad) met daarop een ronde top gebogen. Doorsteken van onderuit.

Ik had toevallig vandaag een afwateringsgevalletje met mijn W210. Een deel van de kofferbak en uiteraard bekleding was zeiknat. Oorzaak; mijn schoonmaakdrift; na het tanken wrijf ik altijd met een stukje papier de tankopening schoon en heb zo het afwateringkanaal losgewreven. Aansluitend de Benz verwend met een heerlijke wasbeerbehandeling. Al het water wat achter de tankklepje is gekomen liep met dezelfde snelheid mijn kofferbak in. En dank zij de wet van Murphy was ook de afvoer van de kofferbak verstopt. Gelukkig op tijd gezien, alles is nu aan het drogen en morgen even het juiste onderdeel halen.

Is trouwens ook het moment om de afwateringskanalen weer te controleren in de scharnierbakken onder de motorkap en tevens de afvoerkanaaltjes van de lekbak van het schuifdak.
Gerrie Diesel
 


Re:afwatering bij benzinevuldop

Berichtdoor Jos230ce » 18 mei 2010, 13:20

@frasp, @ MBvO en @ Gerrie Diesel,

Bedankt voor jullie nuttige info.
Ik heb het afwateringsslangetje gevonden en deze zat gewoon dicht in de bocht met "prut".
Zodra ik meer tijd heb controleer ik ook nog de afwateringskanalen in de scharnierbakken en die van het schuifdak.

Met een vriendelijke groet,
Jos
Jos230ce
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten