door MBvO » 16 mei 2010, 15:35
Op het gaatje onder de tankvulopening zit een rubber slang die langs je brandstoftank naar beneden loopt en door een gat in de bodem onder de auto uitkomt. Als je op rug achter het rechterachterwiel gaat liggen (dus aan de kant van de tankvulopening) en je schuift dan iets onder de auto, dan zie je wel een zwarte slang. Hij is ongeveer zo dik dat (het topje van) je pink er in past. Normaliter loopt hij onder de auto nog door een plastic oogje, naar achter gericht.
Als je de afdekplaat tussen de kofferruimte en de tank weghaalt (2 schroefjes boven en 2 onder) dan je zie je hem over het spatbord lopen en tussen spatbord en tank verdwijnen.
Toen ik mijn tank uitbouwde om hem schoon te maken heb ik de slang vervangen (gewoon van de ijzerhandel, toevallig precies de goede binnen- en buitenmaat).
Om de slang te vervangen hoef je niet de hele tank uit te bouwen denk ik, maar het kan zijn dat je hem wel even moet losnemen om genoeg ruimte te hebben.
Om de slang alleen schoon te maken kan je misschien een trekveer gebruiken, maar ik weet niet of die klem komt te zitten, want daar waar de slang een hoek naar beneden maakt tussen spatbord en tank, was hij bij mij aardig platgedrukt. Niet zoveel dat er geen water doorkwam, maar een trekveer betwijfel ik.<br><br>Post edited by: MBvO, at: 2010/05/16 15:38