Zomer 2009. Drie personen in een W123-240D automaat. Drie fietsen op het dak. Veel bagage inclusief tenten en andere campingspullen in de kofferbak. Van Zoetermeer naar Wenen. Regen! En via Salzburg, Innsbruck, Zurich, Basel, Strassbourg, Regen! Regen! Regen!, naar het Loiregebied in midden-Frankrijk. Maar wel comfortabel. De240D doet het allemaal zonder morren! Eindelijk droog! Betrouwbaar en veilig. Eindelijk zon! Over reizen met een Benz gesproken!! Een aanrader. En - guess what! - in het Loire gebied mooi weer. Drie weken lang!
Nu - mei 2010 - is onze volgende W123-vakantie in Frankrijk alweer gepland. Met de 240D in zijn huidige staat kan dat aleen maar genieten worden. Ik verheug me al op ontmoetingen met Franse tijdgenoten. Peugeot 504 - 505. Renault 16 - 20 - 30. Talbot Solara - Tagora (voor zover ze nog bestaan) en Citroen CX - XM. En die Chryslers 160 - 180- 2litres? Wie kent ze nog? Mijn ervaring is: onderling veel respect voor die klassiekers uit de eind jaren zeventig en beginjaren tachtig. Maar, je moet er wel oog voor hebben.
En wat ga jij doen?<br><br>Post edited by: Michiel240D, at: 2010/05/12 20:19