[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Knipperlicht blijft hangen : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 01:41

Knipperlicht blijft hangen

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Knipperlicht blijft hangen

Berichtdoor Daweloo » 18 mei 2010, 21:31

Beste kijkers,

Ik heb af en toe een knipperlicht wat blijft hangen, wat me opvalt dat hij bij warmer vaker blijft hangen dan als het kouder is dan 10 graden(dan bijna niet). Als ik me alarmverlichting gebruik blijft hij vaak hangen, maar als ik me knippelicht links of rechts gebruik niet. Het is best een gevaarlijk defect tijdens invoegen enzovoort. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Met vriendelijke groet,

Rene<br><br>Post edited by: Daweloo, at: 2010/05/20 00:10
Daweloo

Re:Knipperlicht blijft hangen

Berichtdoor Daweloo » 20 mei 2010, 00:11

De vraag is duidelijk geformuleerd, excuses voor het ongemak.

Mvg,

Rene
Daweloo

Berichtdoor Toontje » 20 mei 2010, 05:14

is het zo als je het hendel dan even veranderd dat het dan wel uit is dan zit het in het hendel
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MBvO » 20 mei 2010, 10:44

Volgens je gebruikersgegevens is je W123 (net als de mijne) van 1983, vermoedelijk een serie III dus. Die hebben een plattere (niet verhoogde) en kleinere alarmverlichtingsschakelaar in de middenconsole dan de vroegere typen. Bij mij heeft deze ook al eens problemen gegeven, ik denk dat hij een beetje gecorrodeerd was door het weinige gebruik in de jaren (toch fijn als je je alarmverlichting niet te vaak nodig hebt ;-) ) maar goed.
Ik denk dat het een corrosieprobleempje is.
Check eens of het euvel zich nogsteeds voordoet als je de alarmverlichtingsschakelaar een paar keer stevig aan en uitdrukt. Je hoeft er niet met je duim doorheen, maar wel even stevig doordrukken. Bij mij kwam nl. dit euvel voor als de alarmschakelaar niet helemaal goed was uitgedrukt, dan deed de richtingaanwijzer niks meer.
Als je het netjes wilt doen moet je even de middenconsole losmaken en de contacten schoonmaken/ opschuren/ insprayen met contactspray. Voor de volledigheid kun je ook de zekeringen en zekeringhouders meepakken.
Mocht dat het niet zijn dan raad ik je aan hetzelfde te doen met de contacten van de hendel vd richtingaanwijzer. Ook de kabelverbindingen naar de richtingaanwijzerhendel willen wel eens voor problemen zorgen (kabelbreuk of slechte soldeerverbinding).
Best even de minpool van de accu loshalen, dan heb je geen problemen met evt. kortsluiting, veilig voor jezelf en de electr. componenten.
MBvO

Berichtdoor Daweloo » 20 mei 2010, 10:53

Ja er is echt geen touw aan vast te knopen, de ene keer doet het hij wel naar behoren en de andere keer weer niet. Maar ik ga deze punten even langs lopen bedankt voor de tips.

Mvg,

Rene
Daweloo

Berichtdoor Hans230CE » 20 mei 2010, 15:57

Idd als je alarmknipperlichtenknop iets is ingedrukt, gaat de rest ook niet meer.
Wil bij mij nog wel eens gebeuren als mijn vrouw de stoel naar voren klapt en de armsteun net even tegen de knop is geweest.

Ook gewoon eens van bovenaf verzuipen in de contactspray.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Interieur