Volgens je gebruikersgegevens is je W123 (net als de mijne) van 1983, vermoedelijk een serie III dus. Die hebben een plattere (niet verhoogde) en kleinere alarmverlichtingsschakelaar in de middenconsole dan de vroegere typen. Bij mij heeft deze ook al eens problemen gegeven, ik denk dat hij een beetje gecorrodeerd was door het weinige gebruik in de jaren (toch fijn als je je alarmverlichting niet te vaak nodig hebt
) maar goed.
Ik denk dat het een corrosieprobleempje is.
Check eens of het euvel zich nogsteeds voordoet als je de alarmverlichtingsschakelaar een paar keer stevig aan en uitdrukt. Je hoeft er niet met je duim doorheen, maar wel even stevig doordrukken. Bij mij kwam nl. dit euvel voor als de alarmschakelaar niet helemaal goed was uitgedrukt, dan deed de richtingaanwijzer niks meer.
Als je het netjes wilt doen moet je even de middenconsole losmaken en de contacten schoonmaken/ opschuren/ insprayen met contactspray. Voor de volledigheid kun je ook de zekeringen en zekeringhouders meepakken.
Mocht dat het niet zijn dan raad ik je aan hetzelfde te doen met de contacten van de hendel vd richtingaanwijzer. Ook de kabelverbindingen naar de richtingaanwijzerhendel willen wel eens voor problemen zorgen (kabelbreuk of slechte soldeerverbinding).
Best even de minpool van de accu loshalen, dan heb je geen problemen met evt. kortsluiting, veilig voor jezelf en de electr. componenten.