Hoi,
het klinkt als een probleem waarmee ik kamp, maar niet op mijn trouwe ouwe Benz (thank god...) Voor mijn dagelijkse ritten gebruikte ik bij voorkeur, vanwege de brandstofprijzen, mijn Clio uit 1993. Best karretje hoor, maar zeker geen Benz
Helaas zijn de remmetje van de Clio ook vervelend gaan doen; de ene keer remt ie goed, de andere keer zakt het pedaal ineens onder je voet weg, ook als je op een helling staat met de rem ingetrapt, je voelt hem dan langzaam maar zeker wegzakken en als je dan niets doet gaat de wagen gewoon rollen. Gewoon slechte remmen daar kan ik best mee overweg, dan neem je gewoon veel afstand en heb je een lange remweg (sommige oudjes hebben dat lijkt het van nature), maar de ene keer wel en de andere keer niet is levensgevaarlijk. Daarom heb ik hem begin winter in mijn carport geparkeerd (en ook omdat de verwarming zeer te wensen over liet -iets wat mijn beste Benz nog niet op haar geweten heeft), en ben dus maar gaan genieten van de 123. Dat is inmiddels vier maanden geleden en allerlei omstandigheden verhinderden steeds om nu eens echt goed te gaan zoeken wat er loos is, tot een week geleden toen ik de Clio uit mijn carport wilde halen... Helaas, accu deed niets meer -vergeten los te koppelen. Dan maar duwen? Vergeet het maar: alle vier de wieltjes zaten muurvast: remblokken op remschijven voor, achterin de trommeltjes vast. Alle vier de wieltjes er af en alles los en schoonmaken en testrijden. Helaas doet het euvel zich nog steeds voor en mag ik nog steeds met mijn Benz rijden. Ik heb de vacuumslangen nagelopen en ook het ventiel op de bekrachtiger, maar dat lijkt allemaal in orde. Om nu niet voor niets de hrc en de bekrachtiger los te werken en te vervangen ben ik op zoek naar alternatieve oorzaken. Remvloeistof is mooi op peil, maar de kwaliteit heb ik nog niet getest. Daar lees ik nu over dus denk ik daar maar mee te beginnen -tenzij iemand nu zegt dat het overduidelijk dit of dat is, maar niet de vloeistof. Tips en ideeen zijn uiteraard welkom.