Van de week hoorde ik tijdens het rijden opeens het geluid van een lekke uitlaat bij mijn 300D Bij controle bleek de achterdemper gedraaid onder de auto te hangen. Een van de ophangrubbers was verdwenen.
De demper toen even voor nood vastgezet met een grote tyrip en het uitlaatgeluid was weer zoals het was.
Gisteren dus maar even een nieuw ophangrubber gehaald.
Toen ik deze vandaag wilde monteren en de tyrap doorknipt zakte de demper weer scheef.
Ik had al een nieuwe uitlaatklem gekocht omdat ik dat dat de pijp draaide maar dat was niet het geval.
Toen ik aan de demper trok viel deze spontaan naar beneden.
De bevestiging op de demper was compleet doorgerot.
Dit was echt niet te zien toen de demper nog in de rubbers hing. De auto is 3 maanden geleden ook nog APK gekeurd en toen heb ik ook niks gezien.
Ik heb hier op het forum al vaker gelezen over einddempers die spontaan onder de auto vandaan vallen. Ik heb dus geluk gehad dat het niet tijdens het rijden is gebeurd.
En ik zou iedereen dan ook willen waarschuwen en aan willen raden om de einddemper eens kritisch te controleren.
Wat mij ook opviel is dat ik niks gehoord heb. Vandaag heb ik even gereden zonder einddemper en er was nauwelijks sprake van meer lawaai.
Hier was hij dus afgebroken.