[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Dieselleiding en retourleiding : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 15:35

Dieselleiding en retourleiding

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Dieselleiding en retourleiding

Berichtdoor DaWanderer » 30 mei 2010, 16:10

Mede liefhebbers,

Ik heb een klein probleem met mijn prachtig witte 200D uit 1981

na een voor controle voor de APK keuring is door mn buurjongen op de brug bij zijn werk oa een probleem gevonden bij de dieselleidingen ter hoogte van de achterwiel cardan
( daar waar de 3 leidingen rond weglopen tegen het chassis.) daar zijn minimaal 1 maar waarschijnlijk 2 dieselleidingen gecorrodeerd, en moeten vervangen worden. (aanvoer & retour)

Ok dat is voor mij duidelijk, nu belde ik direct met de Mercedes garage hier in Haarlem. Blijkt de retourleiding ongeveer 37 Euro te kosten,. Top doe die dan maar ! maar de aanvoerleiding blijkt 204 Euro te kosten ??

-- waarom is er zo'n prijs verschil ??
leidingen zijn toch net zo lang ? is de koppeling aan het motorblok dan zo veel anders ? dat dit een prijsverschil van 167 Euro rechtvaardigt ?

Heeft iemand van jullie misschien een oplossing, dan wel een adres alwaar ik een nieuwe diesel aanvoerleiding kan bestellen ?
ben al bij ons op de Liede geweest bij een sleutelhok, maar die hebben alleen een apparaat om remleidingen te maken, en dieselleidingen zijn dikker dus die tang gaat niet werken.

hoop snel een oplossing te kunnen vinden, daar hij eigenlijk morgen naar de APK keuring zou moeten, 30 Mei is de examendatum, en wil wel met vlag en wimpel slagen :-)
dus neem ik nog een paar dagen extra, om een goedkopere oplossing te vinden , anders moet ik idd die 204 Euro maar betalen voor de aanvoerleiding ( ex montage!)

Greetzz,.

Dennis
DaWanderer
 


Re:Dieselleiding en retourleiding

Berichtdoor bartolo66 » 30 mei 2010, 17:55

vreemd, ze schelen bijna niets in lengte en er zit aan geen van beide een koppeling. Het is niet meer dan een leiding waar aan de uiteinden een brandstofslang zit.
Bij de automaterialenhandel betaal je ongeveer 50,- voor een koperen leiding van 8 of 10mm met een lengte van 5m meter, dit is lang genoeg je moet hem alleen nog ff buigen.
bartolo66
 


Re:Dieselleiding en retourleiding

Berichtdoor DaWanderer » 30 mei 2010, 19:21

Nou idd dat is waarom ik mijn vraag hier stelde,.

is dan die aanvoerleiding aansluiting op de dieselpomp dan zo anders ?

maar waar kan ik dan die aansluiting op een leiding laten vast zetten ? of is dit helemaal niet nodig ?

soms moet je idd het uiteinde omvelzen maar dat is wat ik van remleidingen weet.
Heb idd nog nooit iets aan een benzine of dieselleiding gehad.

je zou toch denken dat er geen verschil in een aan en retourleiding zou zitten. bij de tank gaan ze over in een rubberleidingkje met een klemring.

helaas weet ik niet hoe het aan het motorblok vast zit. maar ik denk dat het met een soort lange moer zit die op een schroefdraad gedraaid moet worden en middels die velzrand word afgesloten.

ag Dinsdag is mn retourleiding binnen bij de Mercedes dealer, dan vraag ik het voor de 3x maal nog eens waarom er zoveel verschil in prijs is.
misschien had hij een verkeerd schermpje voor zich inclusief montage ?

heeft iemand misschien een aansluitschema/foto alwaar je die aansluitingen duidelijk kunt zien hoe ze zijn aangesloten evt losse eindjes( aan het motor gedeelte / dieselpomp), heb al wel de vraagbaak gevonden, maar zie zo snel niet deze leidingen staan.

Vreoeger had ik een Audi 80 TD en daar heb ik wel het een en ander van gezien en vervangen, dat was allemaal met die lange moeren op de leidingen die je dus op een schroefdraad vast draaide.

Gr Dennis
DaWanderer
 


Re:Dieselleiding en retourleiding

Berichtdoor JantjeV8 » 30 mei 2010, 21:26

200 knoeten betalen voor een stukkie leiding is gewoon waanzin. Gewoon doen wat hij zei, een rol koper en die netjes eronder vouwen. De uiteinden hoef je niet persee iets aan te doen, meer een bobbeltje er op drukken heb je niets speciaals voor nodig. Dan blijft een slang er wel beter overheen zitten. Goeie slangklemmen gebruiken.
Zo'n bobbeltje kun je gewoon met een hamer er op tikken. Leiding in de bankschroefen wat tikken. Koper is zo zacht dat dat niks voorsteld. Of met een centerpuntje, moet ook lukken. Gewoon simpel denken.<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2010/05/30 21:27
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dieselleiding en retourleiding

Berichtdoor Wiebren240D » 30 mei 2010, 21:59

Hallo Dennis

het is dat je zoveel haast hebt.

maar hier in Sneek ligt nog wel een rol kooper leiding 8mm op zolder.
voor 2 stukken van 7mtr ben je 75 euro kwijt komen de op zend kosten nog wel bij.

met de groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dieselleiding en retourleiding

Berichtdoor WJ15129 » 31 mei 2010, 21:15

Jaren geleden had ik ook een 200D, in 1988 heb ik deze ingeruild, en deze had ook eens verotte brandstofleidingen. Toen ik bij de dealer vroeg om nieuwe was de vraag of ik originele wilde. Zij zelf zetten er namelijk altijd kunststof leidingen onder als er een probleem was voor de APK. Voor 5 meter betaalde ik toen ongeveer 10 gulden!!!! Het monteren van dit spul was doodeenvoudig en ik heb nooit meer last van corrosie gehad. Is dit niet meer te koop? Het werd mij indertijd aangeraden door de officiele dealer. Goedkoper kan bijna niet.

Groet,
Willem
Groeten van Willem uit Lelystad
Avatar gebruiker
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 548
Geregistreerd: 03 maart 2010, 18:02
Woonplaats: Lelystad
Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dieselleiding en retourleiding

Berichtdoor wwwW123 » 01 jun 2010, 15:01

mm..kunststof leiding, ja, waarom niet. alleen even de vraag welk materiaal precies en hoe krijg/heb je daar een randje op, zodat de slangen er niet af kunnen.
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dieselleiding en retourleiding

Berichtdoor DaWanderer » 02 jun 2010, 11:26

nou had ik een heel mooi verhaal hier getypt, wilde ik het plaatsen alles weg ? grr

maar in het kort retourleiding is hetzelfde als de aanvoerleiding !!!

neem:
2x een retourleiding ( aanvoer is om onduidelijke redenen 5.5 x zo duur !)
4x een stukje rubberen benzineleiding a 10 /15 cms en
8x een slangenklem mee dan is alles weer als nieuw !

voor het mooie nog een busje tectyl eroverheen.

verder had ik iedereen bedankt voor het meedenken ! top.

en nu op naar de APK keuring

Greetzz Dennis<br><br>Post edited by: DaWanderer, at: 2010/06/02 11:29
DaWanderer
 


Re:Dieselleiding en retourleiding

Berichtdoor DaWanderer » 02 jun 2010, 11:44

nou had ik een heel mooi verhaal hier getypt, wilde ik het plaatsen alles weg ? grr

maar in het kort retourleiding is hetzelfde als de aanvoerleiding !!!

neem 4x een stukje rubberen benzineleiding a 10 /15 cms en 8x een slangenklem mee dan is alles weer als nieuw !

verder had ik iedereen bedankt voor het meedenken ! top.

en nu op naar de APK keuring

Greetzz Dennis
DaWanderer
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten