[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Versnellingspook : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 22:45

Versnellingspook

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Versnellingspook

Berichtdoor RobertWilmer » 30 mei 2010, 09:34

Ik heb zojuist een W123 300D met 5 bak uit Frankrijk geïmporteerd. Een hele mooie 100% roest en rot vrije wagen, met CV, elektrische ramen voor, getint glas rondom, een smetteloos interieur en de originele Becker.

Er is alleen een ongemak dat ik wil verhelpen, maar ik snap het mechanisme niet helemaal. Zuiver de pook (dus niets onder de auto of wat naar de bak loopt) heeft wat draai speling. Als ik de pook vasthoud kan ik hem een beetje naar links of rechts draaien, dus met de wijzers van de klok mee of er tegenin, totaal 1,5 cm, maar hij ligt daardoor los in de hand. Ik heb het rubber manchet naar boven gehaald, de klemveer eraf gehaald en de pook in zijn geheel eruit gepakt, maar ik kan niet goed zien waar die draai speling vandaan komt. Is het slijtage na 28 jaar en moet je de pook in zijn geheel vervangen of is er een andere optie om die speling eruit te krijgen.

Groet,

Robert Wilmer

Binnenkort een foto van deze Lapis blauwe Benz. Hij komt ook op de site www.mb-klassiek.nl

De auto is volledig gedocumenteerd en scheckheft is erbij. Helaas een kleurverschil in de lak na een kleine aanrijding linksvoor (schade formulier zat er zelfs nog bij). Ik twijfel of ik het opnieuw zal laten spuiten. De vraagprijs voor deze hele mooie 300D is € 5900,- met kenteken en APK.
RobertWilmer

Re:Versnellingspook

Berichtdoor Antoontje » 30 mei 2010, 21:01

Er is ook een verkoop sectie op de site. Daar zal hij niet misstaan.

De speling lijkt me wat aan de hoge kant, en lijkt me niet normaal ondanks de 27 jaar. Maar als de de oorzaak van de speling al niet kan zien word het voor mij wel erg lastig om het aantewijzen. Je moet de speling localiseren. Kijk tot hoeveer de draaibeweging word gemaakt. Draai de pookkop om het stang? of draait de stang mee in de bevestiging? enz enz

succes met de verkoop.
Antoontje

Berichtdoor JantjeV8 » 30 mei 2010, 21:17

Pas op met dat 100% gedoe, geef me 10 minuten met je wagen!!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MB280E » 30 mei 2010, 23:25

Het mechanisme is te reviseren.
Zit relatief simpel in elkaar.

Mijn advies is haal het uit elkaar, kijk wat er defect is en vervang deze onderdelen.
Ik heb wel geen flauw idee of het mechanisme nog kompleet leverbaar is.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek