[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bediening linkerbuitenspiegel is kapot : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 11:56

Bediening linkerbuitenspiegel is kapot

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Bediening linkerbuitenspiegel is kapot

Berichtdoor jorritjorrit » 30 mei 2010, 18:37

De buitenspiegels van onze 230E zijn handmatig van binnenuit te verstellen via een hendeltje.
Helaas werkt het hendeltje van de linkerspiegel niet meer.
Wanneer je het hendeltje beweegt, reageert de spiegel daar niet op. Daarnaast is het heel moeilijk om de spiegel zelf in beweging te krijgen.

-Wie weet waar ik dit zo goed en goedkoop mogelijk, liefst in de omgeving van Utrecht, kan laten repareren?

Alvast bedankt!
jorritjorrit
 


Re:Bediening linkerbuitenspiegel is kapot

Berichtdoor Hans230CE » 31 mei 2010, 12:24

Harrie de sponsor???


Heb je hem eigenlijk al eens opengehaald???

Tis misschien iets van niets??
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Bediening linkerbuitenspiegel is kapot

Berichtdoor jorritjorrit » 31 mei 2010, 13:20

Open halen wil ik graag doen!
Heb hier alleen nog geen beschrijving voor gevonden.

Heb gelezen dat je aan de binnenkant dat klepje rondom de hendel eraf kunt trekken maar ik durf geen kracht te zetten. Is er een bepaalde truck voor?
jorritjorrit
 


Re:Bediening linkerbuitenspiegel is kapot

Berichtdoor jorritjorrit » 31 mei 2010, 14:50

Oke, ik heb het klepje los gekregen (hierbij is helaas het veertje wel in de deur gevallen maar dat vissen we er wel uit).

Volgende vraag: Hoe krijg ik het hendeltje zelf los?

Er zit een andersoortig stukje plastic op het hendeltje dat waarschijnlijk de sleutel naar succes is.

Kan ik dat stukje eruit wippen met bijvoorbeeld een schroevendraaier?
jorritjorrit
 


Re:Bediening linkerbuitenspiegel is kapot

Berichtdoor StevenS » 31 mei 2010, 16:09

Hé Jorrit,

Ik heb wel twee cd's voor je met alle info die je nodig hebt. Maken we op werk wel een kopie van.

gr
Steven
StevenS
 


Re:Bediening linkerbuitenspiegel is kapot

Berichtdoor Langeberg » 31 mei 2010, 18:59

De achterzijde van het handeltje is de bevestiging van het gehele handeltje, wanneer je met een klein schroevendraaiertje via de ribbeltjes (die in het midden op de achterzijde) voorzichting richting het chroomwerk duwt, zul je zien dat je de l-vorm zo naar voren, richting deurkruk kunt bewegen.
Je houdt zo een ijzeren stangetje over dat het mechanisme voorsteld.

Echter wanneer je de spiegel (het glas) aan de buitenzijde, voorzichting met de hand naar beneden kantelt, zul je een veer/koperenplaatje zien die het geheel geleid, en een kogelvorm die in een plastic blokje zit.

Deze is(met wat kracht termen)los te maken/uit te trekken, let wel op dat je niet te veel kracht op het glas zet.

Heb je dit voor elkaar dan kun je het geheel beter bekijken.

Succes
Langeberg
 


Re:Bediening linkerbuitenspiegel is kapot

Berichtdoor Toontje » 31 mei 2010, 19:27

hoi hoi
kijk hier maar ff heb je mischien wat aan
groetjes toontje

http://w123club.nl/component/option,com ... start,350/


hahhahah die bedoelde ik eigenlijk niet maar deze hahaha ja word ouder he dan vergeet je wel eens wat maar word pas erg als je staat te plassen en je ziet 26 straaltjes.
want dan ben je vergeten de rits open te doen<br><br>Post edited by: toontje, at: 2010/05/31 19:54
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Bediening linkerbuitenspiegel is kapot

Berichtdoor Semrick » 31 mei 2010, 19:42

Toontje bedoelt denk ik deze link waar je mogelijk wat aan hebt;
http://w123club.nl/component/option,com ... start,105/
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron