In duitsland kopen gepensioneerde mensen nog een mooie Mercedes voor hun oude dag in plaats van zoals in ons zuinige nederland een Kia of een Suzuki Alto.
Vaak zijn dit wel kale auto's zonder extra's, het zijn meestal de mensen die zo een nieuwe Mercedes maar net kunnen betalen die er ook het beste voor zorgen. Dus meestal een 200 benzine.
Dat sommige mensen toch een diesel kochtten zou ik verklaren dat ze misschien vroeger (professioneel) veel diesel hebben gereden en perse een diesel wilden, ook na hun pensionering.
De tellers staan inderdaad vaak stil, let daar dus op. maar kijk vooral naar de toestand van de auto, de km stand is niet heilig en kan verdraaid zijn. check dus de aanwezige boekjes e.d. maar ga verder gewoon af op de toestand van de carosserie en bekleding, daar ,moet je het uiteindelijk toch mee doen!
Een wagen met 50000km waar iemand alleen dagelijks mee naar de kaartclub is gereden 2 km verderop kan makkelijk in veel slechtere staat zijn als een wagen met 200.000km snelweg gebruik.
Door het vele in en uitstappen kan de bekleding versleten zijn, door het koude starten en niet op temperatuur komen kan de motor versleten zijn. en als hij vaak vochtig heeft gestaan kan de wagen zelfs helemaal rot zijn...
Augen auf!