Beste Benzers,
Pech onderweg.
Een topic waar jullie je verhaal annex avontuur kunnen opschrijven wat je in het verleden of recent hebt meegemaakt, wat te maken heeft met de pech onderweg.
Pech onderweg komt eigenlijk nooit uit maar, als het je over komt moet je het moment nemen zoals het is! Tegenwoordig hebben we bijna allemaal een GSM om afspraken af te bellen of het thuis front te laten weten dat je met pannen staat. En niet onbelangrijk je hoeft het pokken eind naar de praatpaal van de ANWB niet lopen, want, je kan gelijk met de GSM de ANWB inschakelen.
Tegenwoordig hebben we zelfs mobiel internet zodat je in iedergeval email kunt beantwoorden en eventueel op het W123 forum kan melden dat je met pech staat! Mischien woont er een lid in de buurt met reserve onderdelen in de schuur zoals Wiebren! Maar ja dan moet wel in de buurt van Sneek met pech komen te staan haha,..
Pech onder weg romantiseer ik wel een beetje.
Vroegah, toen stopte men als je met pech langs de kant van de weg stond! Sleep kabel er achter en je werd naar ene garage, huis of benzine pomp gesleept. En dan werd vaak de gevaren driehoek vergeten die men braaf 30 passen achter de wagen had neergezet!
Tegenwoordig, raast iedereen boven de maximumsnelheid langs je heen en moet Rijkswaterstaat een rijstrook afkruisen, omdat men anders de vouwen uit de broek rijd van de ANWB wegenwachter.
Vroegah, kon je gewoon met regen in de wagen blijven zitten.
Tegenwoordig, moet je achter de vangrail staan, als is het hondenweer.
Vroegah kon je met een panty met enige improvisatie een kapotte V-snaar repareren.
Tegenwoordig komt men met een diagnose computer om uit te lezen dat de V-snaar/multiriem is gesprongen.
En dan krijg je het antwoord: Meneer ik heb de juiste apparatuur niet ik moet u naar de dealer afslepen!
Benzers, schrijf je avonturen op, zodat we terug kunnen kijken wat vroegah leed was en waar je hopelijk nu om kan lachen.
Succes met het schrijven van jullie verhaal! ( hoeft geen Mercedes-Benz te zijn natuurlijk)
Ik heb er nog wel een paar in petto, alleen ik moet nu verder dus dat laat nog even op zich wachten.
Eigenlijk was pech onderweg vroegah veel leuker!
Groet, Arno
<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2010/06/03 13:48