[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Rotor anders? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:45

Rotor anders?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Rotor anders?

Berichtdoor JorisV » 05 jun 2010, 17:04

Ik ben bezig mijn verdeelkap etc te vervangen maar zie dat mijn nieuwe rotor niet lijkt op die er op zit, klopt dit?

JorisV

Re:Rotor anders?

Berichtdoor jan280CE » 05 jun 2010, 17:22

Daar heb je gelijk in. Bij de oude zit een centrifugale toeren begrenzer ingebouwd. Bij de nieuwe niet. Of het kwaad kan? Dat zou ik je niet kunnen zeggen. Bij mijn zoektocht naar mijn onstekingsproblemen heb er ook ooit zoeen gekocht en geprobeerd. Dat ging prima overigens, maar kort daarna toch maar weer de orginele gemonteerd.

Succes,
jan
jan280CE

Berichtdoor JorisV » 05 jun 2010, 18:18

De rotor is wel een stuk kleiner (komt niet tegen de zijkant aan). Is dit geen probleem? Hoe demonteer ik de rotor, ervaring?

JorisV

Berichtdoor jan280CE » 05 jun 2010, 19:05

De rotor demonteer je door hem er gewoon omhoog af te trekken. Dat kan wel eens erg zwaar gaan als hij er al een tijdje opzit. Toch is dat de enigste manier. Helaas gaat de andere rotor niet werken zie ik. De afstand die overbrugd moet worden is veel te groot. ruilen dus, maar dat wordt waarschijnlijk pas maandag. dan heeft het demonteren van de oude ook niet zoveel nut. Voor hetzelfde geld gaat hij kapot met onoordeelkundige of te vastzittende demontagewerkzaamheden.

groet,
jan
jan280CE

Berichtdoor JorisV » 05 jun 2010, 19:20

Dank, ga snel een nieuwe rotor regelen, rest zit er al wel nieuw op.
JorisV

Berichtdoor JantjeV8 » 05 jun 2010, 21:48

Inderdaad, dat contactje op de rotor moet keurig langs de contactpennen in de kap te slepen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jan280CE » 06 jun 2010, 10:48

Je hebt dus onderdeelnummer A 000 156 26 31 nodig zie foto.

Succes,
Jan

jan280CE

Berichtdoor Coupe280 » 06 jun 2010, 12:09

hoi joris.
deze op de foto die ik laat zien schelen in prijs 20 tot 25 euro.
werkt bij mij al jaren goed.
de orginele zat er eerst bij mij ook op.
groet tonnie

Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Coupe280 » 06 jun 2010, 12:10