door MajikSimon » 25 feb 2006, 19:44
i wish i did
ik zal me er eens verder in versddiepen hoe het moet
ik weet dat mensen het bij een W124 230CE hier in de buurt het eens gedaan hebben
Zoals bijna alles aan de oude benzjes moet het zelf ook wel te doen zijn, wat ik ervan weet is zat ze perslucht op de desbetreffende cilinder doen via het bougiegat, daardoor staan de kleppen vast naar boven gedrukt, vervolgens kunnen ze die klepsteelrubbers eruit friemelen en er nieuwe opdoen ( is ook speciaal gereedschap voor), terwijl zetten de de cilinder ook op het hoogste punt.
Maar de goeie volgorde is volgens mij: eerst kleppen stellen, dan compressie meten, dan eventueel een natte compressietest doen ( wat olie in de cilinder spuiten, dan dichten de zuigerveren beter af).Zo erachter kopmen of het lekt langs de zuigerveren of de kleppen...en dan naar bevinden handelen.
Maar als ie goed start is de compressie ws ook nog wel ok..
ik heb het helaas zelf nog niet gedaan, anders zou ik je er mee willen helpen.. maar dat zal er voor mij ook wel aankomen de komende jaren<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/02/25 18:45