[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Maximaal te trekken massa bij een W123? : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 04:34

Maximaal te trekken massa bij een W123?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Maximaal te trekken massa bij een W123?

Berichtdoor Fritske » 11 jun 2010, 10:21

Bedankt voor de reacties (als er nog meer zijn, graag)
Ik had gehoopt een hele lijst met 230's te krijgen met trekhaak, dat is goedkoper als dde info bij Merceds opvragen, ben toch een zuinige brabander :-P
Ik zal nog eens bellen met RDW ofzo, om er achter te komen of ze een standaard gewicht aanhouden, en ik blijf nog even marktplaats etc. in de gaten houden om kentekens te spotten daar. Met de bijdrage van Semrick lijkt het me dat ik zowiezo die geweichtn op kenteken krijg, maar ik ga proberen wat meer erop te krijgen, altijd makkelijk.

Groeten Fritske
Fritske

Berichtdoor ahjwinth » 11 jun 2010, 12:23

Sorry ik heb me nog niet voorgesteld maar dacht zal toch nog even een kenteken posten.
Hier nog een kenteken voor je. Volgens de RDW staat er 1400kg te trekken aanhangergewicht op het kenteken.
http://www.autotrack.nl/car-img/of03/s0 ... 731556.jpg
Ik ben gisteren nog bij deze auto wezen kijken.
ahjwinth

Berichtdoor Semrick » 11 jun 2010, 13:05

Fijn dat je meedenkt Ahjwinth maar dit is een type 3 uit 1985 met een andere motor dan de 230 uit 1978 die Fritske heeft. Deze zal dus mogelijk meer mogen trekken.
Al betwijfel ik of de door jou genoemde auto uberhaubt een trekhaak heeft.
De RDW geeft namelijk geen gewichten bij te trekken massa.
De 1400 kg die jij noemt is het eigen gewicht van de auto zelf.

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ahjwinth » 12 jun 2010, 08:01

Sorry, Je heb gelijk.
De auto heeft wel een trekhaak. Maar dan staat deze waarschijnlijk niet op het kenteken.
Succes dan met je zoektocht.
Alex
ahjwinth

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 14 jun 2010, 00:07

nou ja dat heb ik dus ook, op de site van de RDW staat niets vermeld over het maximaal te trekken gewicht. Mijn wagen is uit 1983 en bij de papieren zit een aanvullingsblad uit 1984. dit blad is afkomstig van de RDW hoe kan het nu dat er niets is geregistreerd bij die jongens? Kan dat eigenlijk ook voor problemen zorgen als je in een ongeluk belandt terwijl je met een aanhanger rijdt?
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Fritske » 14 jun 2010, 08:19

Waarschijnlijk staat het er niet op, omdat deze op het moment dat hij een kenteken kreeg, geen trekhaak had. Deze is er achteraf op gezet, en niemand heeft dit aangemeld bij de RDW.
Volgens mij mag elke trekhaak (dus ook als hij niet op het kenteken staat) 750 kilo trekken, maar dat weet ik ook niet zeker. Zwaarder mag in elk geval niet, en kan dus ook problemen geven bij aanhouden of ongeval.
Door je papieren op te sturen, met het verzoek voor een tekgewicht, kan je dit wel op kenteken krijgen, zie bovenstaande berichten.

Groeten Fritske
Fritske

Berichtdoor WJ15129 » 14 jun 2010, 18:10

In de tijd dat de 123 gebouwd werd stond er nooit een trekgewicht op het kenteken volgens mij. In geval van een trekhaak, af fabriek of achteraf montage, moest je een aanvullingsblad aanvragen. Dit heb ik voor mijn auto in 1998 ook nog gedaan toen ik de trekhaak monteerde. Het lijkt me sterk dat dit aanvullingsblad nu niet meer geldig is, maar ik heb hier geen navraag over gedaan bij de RDW.
Groeten van Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto