[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stuurspeling oplossen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:51

stuurspeling oplossen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stuurspeling oplossen

Berichtdoor Maikel » 12 jun 2010, 17:55

hoi

nou was ik vanmiddag in Blesdijke, te gek hoor daar, maar nou vergat ik te vragen welke bouten ik aandraaien moet om de stuurspeling wat minder te maken.
De wis cd brengt ook niet veel duidelijkheid, wie weet het?
bedankt

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:stuurspeling oplossen

Berichtdoor Theredone51 » 12 jun 2010, 18:57

Als je de stuurhuis speling bedoelt, die kun je bijstellen met behulp van de grote inbusbout op het stuurhuis. Even de contramoer los zetten en dan de inbus naar links draaien als ik me niet vergis. Dan natuurlijk de contramoer weer vast zetten.

Bijstellen doe je per kwart slag. Dan vast zetten, even kijken of het sturen nog makkelijk gaat en dan eventueel nog wat bijstellen. Kijken of het sturen nog makkelijk gaat doe je door de auto aan de voorkant op te krikken en dan het stuur van helemaal links naar helemaal rechts te draaien. Als je iets hoort knarsen/het stroef gaat, dan staat je stuurhuis te strak.
Theredone51

Berichtdoor Coupe280 » 12 jun 2010, 20:05

hoi maikel.
om te stellen moet je de inbus uitdraaien niet indraaien.
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja

Berichtdoor Lampi W123 250 » 12 jun 2010, 23:21

Borgmoer los, volgens mij steeksleutel 19
Imbusbout UIT-draaien, kwart slag
Voelen aan zgn Pitman-arm
Wielen kunnen op grond blijven
Evt nog meer imbusbout uitdraaien
Borgmoer vastzetten en proefrijden met "extreme" uitslagen naar links en rechts op verschillende snelheden.
Tip: grote lege parkeerplaats of leeg industrieterrein ideaal

Maar............ van te voren eerst speling checken op alle bewegende onderdelen van de stuurinrichting!

Ik heb er zo al een aantal gedaan en die sturen nu als "een scheermes" ... (wat dat dan ook mag betekenen... ;)

Succes

Groet
Lampi W123 250

Berichtdoor Maikel » 13 jun 2010, 10:23

hey bedankt jungs, daar kan ik wat mee!!!
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek