[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
HULP GEZOCHT! ONHEIL SLAAT TOE : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:09

HULP GEZOCHT! ONHEIL SLAAT TOE

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

HULP GEZOCHT! ONHEIL SLAAT TOE

Berichtdoor delangeleon » 13 jun 2010, 14:00

Een paar weken geleden klapt mijn lieve vriendinnetje op een voorganger. Met mijn dochtertje van 1 op de achterbank. Zij maken het na de schrik gelukkig goed, maar mijn andere meisje: een 280TE is zwaargewond geraakt.

Ik had haar net waar ik haar hebben wilde. Alle ontbrekende onderdeeltjes zaten er op. Perfect in de lak, gewassen en gepoetst. En nu dus terug bij af!!!

Ik ben nu hard op zoek naar onderdelen, ik wil zoveel mogelijk zelf gaan doen dus het liefst plaatwerk in goede staat.

1. motorkap
2. spatbord passagierskant voor
3. bumper
4. radiateur voor een 280TE automaat. En dan dus een dubbele, ook 1 voor de airco
5. Fan, die achter de radiateur zit

De koplamp, knipperlicht en een grill met mercedes-ster heb ik al.

Ik heb mijn hoop op jullie gevestigd!

Alvast bedankt

delangeleon

Re:HULP GEZOCHT! ONHEIL SLAAT TOE

Berichtdoor delangeleon » 13 jun 2010, 14:03

Hier mijn geschrokken maar ongedeerde dochter:

delangeleon

Berichtdoor keggel » 13 jun 2010, 14:48

Pech voor je, echt zonde...prachtige auto.
Maar goed dat je dochter en je vriendin ok zijn.

Het blik is te maken, al vrees ik dat je iets meer nodig gaat hebben dan de door jou genoemde onderdelen.

Op de foto te zien staat de gehele "kop" van de auto scheef. Ik vermoed dat hij recht getrokken en uitgemeten moet worden op een richtbank.
keggel

Berichtdoor Jaap 230E » 13 jun 2010, 15:33

Mocht de kop scheef staan,gewoon middels de HUNNEBEDDEN techniek weer recht maken!

Wil ik je best bij komen helpen,mocht je intresse hebben, stuur mij maar even een PM, zal ik kijken of ik je wat foto s sturen over deze techniek.

Hartelijke groet,

Jaap 230E
Jaap 230E

Berichtdoor delangeleon » 13 jun 2010, 19:53

Sorry Jaap, een PM? Help me even. Ik ben niet zo scherp vandaag met afkortingen...
delangeleon

Berichtdoor Roel280€ » 13 jun 2010, 19:58

Ook wel privé bericht, links in het kader onder 'leden'.
Roel280€

Berichtdoor Semrick » 13 jun 2010, 20:00

De kop staat echt niet scheef hoor van deze aanrijding.
Gewoon even de beschadigde onderdelen demonteren en dan zal je zien dat het best meevalt. ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor vlieger » 13 jun 2010, 20:11

Kop staat niet scheef, dat lijkt maar zo omdat de rechterkoplamp meer is ingedrukt dan de linker.

Andere (nieuwe) onderdelen, via internet, bij elkaar zoeken en er gewoon aan beginnen.
Daarna een goede spuiter de afwerking laten doen en dan is hij weer als voorheen.
Wel zal waarschijnlijk de airco-radiator ook defect zijn, die zit namelijk voor de radiateur.

Was de wagen niet (oldtimer) all-risk verzekerd?
Zo zie je maar dat de veiligheid hoog in het vaandel heeft gestaan bij het ontwerp van de W123, mede daarom zijn de inzittenden er ongeschonden uitgekomen.
Sterke met dit onheil, wagen zag er inderdaad perfect uit.
vlieger

Berichtdoor delangeleon » 13 jun 2010, 20:15

Ik heb alle kapotte onderdelen er nu af en er is wel wat ingedeukt en krom aan het frame.
Na wat rechtbuigen met hand en hamer, zit ik nu op een verschil van 2cm t.o.v. de andere kant. Ook staat ie iets lager en zie ik wat vreemde vervormingen.
delangeleon

Berichtdoor Hans230CE » 13 jun 2010, 20:24

Shit happens, maar de vrouwtjes hebben niets, en dat is het belangrijkste.

Dit ziet er echt niet onoverkomelijk uit. Een goede carrossier zoeken en weer strak maken.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor delangeleon » 13 jun 2010, 20:40

We waren serieus waar twee weken voor de aanrijding informatie aan het inwinnen over all-risk. Maar daar wil ik nu niet aan denken!!!

Beide radiatoren zijn kapot, en ook de fan die daar achter op het blok zit. Die zijn het lastigst te vinden merk ik. Iemand een tip?

Zijn er nog andere zoektermen voor spatbord/voorscherm? Het is fijn om zoveel mogelijk zoektermen te hebben.
delangeleon

Berichtdoor Wiebren240D » 13 jun 2010, 21:06

Hallo Daar

ik denk even kontakt opnemen met firma Kuick in Hilversum die hebben het denk ik wel liggen wat je zoekt.

telnr 0355771586

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor delangeleon » 13 jun 2010, 21:23

Ik heb toevallig in hilversum mijn koplamp en grill gehaald. Hij heeft ook motorkappen. Imitatie en origineel.

Hij had geen radiateur, fan, bumper en voorscherm.
delangeleon

Berichtdoor peter200 » 13 jun 2010, 21:26

Mercedes Only in Hapert misschien
peter200

Berichtdoor delangeleon » 13 jun 2010, 21:30

Op Marktplaats staat een bumper. Alleen staat daarbij: voor een sedan. Is dat een andere dan ik had op mijn 280TE?

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/m ... umper.html
delangeleon

Berichtdoor Wiebren240D » 13 jun 2010, 23:09

Hallo Daar

die voorbumper past is geen twijfel mogelijk.
van een T is alleen de achterbumper anders.

er zijn toch wel meer Mercedes slooperijen in Nederland.
ik heb nog wel een Fan maar die mag je niet plat vervoeren moet onder een hoek in een doos dan komt het wel goed.
ik doe zoiets liever niet op sturen.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor handy Alex » 14 jun 2010, 20:35

Je kunt nmm alles vinden bij Mercedes sloperij vd Velde in Lokeren Belgie.
Succes
handy Alex

Berichtdoor delangeleon » 15 jun 2010, 20:08

Contact gehad met van der Brandt in Uden. Die had geen van de onderdelen die ik nodig heb en bij Mercedes Only hadden ze alleen een motorkap.

Schiet dus niet op.

Weet iemand een goed adres voor mijn radiateuren? Nieuwe bedoel ik dan.

Een bumper, voorscherm en motorkap staan nog op mijn verlanglijstje!
delangeleon

Berichtdoor Jaap 230E » 15 jun 2010, 23:06

Misschien H.C.S in Bemmel of Timmermans in Vught(zie marktplaats) je verder kan helpen,of Pril in Enschede.

Succes er mee.

Hartelijke groet,

Jaap
Jaap 230E

Berichtdoor Hans230CE » 15 jun 2010, 23:41

Vandevelde LOKEREN (B)???, zie zoekfunctie
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto