Hoi Evert
Ik was 2 weken terug op mijn bijbaantje tijdens mij pauze wat boekjes aan het lezen jaja oldtimer trader, altijd leuk om te vergelijken etc.
Toen zag ik opeens in de advertentie pagina die advertentie van Pertronix. Toen ik afgewerkt was ff op internet opgezocht en kwam zodoende bij de nederlandse importeur edsclassic terecht. Dus zodoende heb ik deze genomen. wat het verschil is met die newtronic weet ik dus zelf 1,2,3 niet sorry. Die electronische ontstekking zit in een zwart omhulsel, waar de roter opzit zeg maar heb ik er onder een soort magneet ring moeten zeggen en vervolgens de rotor er weer op. Het werkt volgens mij met magneet golven dan ???
De inbouw was vrij makelijk, je moet wel even de magneet ring goed erop zetten anders gaat hij niet ver genoeg naar beneden. Maar heb hem vanstraks even gestart op gas en sloeg de eerste keer aan. Maar moet nog even gewoon een goed stuk rijden ermee, maarja het weer he ;.
Wat ik hoop te bereiken is het volgende :
Fijner lopen op LPG/Benzine en zodoende de kans op problemen verkleinen.
En dat de auto iets minder gaat verbruiken, want zit nu met LPG op 1/5.5 en zou dit wel wat hoger willen hebben bv 1/6,5 als dat haalbaar is.
Je merkt ook dat de motor rustiger loopt wat wel in het begin even wennen was, want hij was al erg stil!:)
Mocht dit goed werken in mijn auto gaan we het ook in onze W107 350slc d-jetronic zetten
deze loopt na reviseren injectors en een nieuwe drukcensor (nieuwprijs bosch 1160EX BTW !) 2de hands voor veel minde gelukkig
) rijdt nu op LPG 1/7 zo'n beetje.