[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Interieur achterin repareren: zijkanten (coupe) : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 01:24

Interieur achterin repareren: zijkanten (coupe)

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Interieur achterin repareren: zijkanten (coupe)

Berichtdoor Marlous » 22 mei 2010, 10:14

Beste W123 Vrienden,

In mijn coupe hangen de stoffenzijkanten (daar waar de bediening voor de ramen ook zit) achterin los.

De vorige eigenaar heeft aan een zijde een poging gedaan dit te repareren middels dubbelzijdige tape.. zonder resultaat.

Beide zijden zitten nu los. Ik zag dat er ijzeren pennetjes in het stof zaten die de boel vroeger vasthielden.. Maar dit werkt niet meer, wat kan ik het beste doen? Want tapen werkt dus niet!

(Zelfs zat ik te denken aan lijmen met pattex.)

Bedankt!
Marlous

Re:Interieur achterin repareren: zijkanten (coupe)

Berichtdoor drieske » 22 mei 2010, 10:41

Lijmen kan heel goed,b.v met Bison-TIX-. Wel eerst ff goed ontvetten met wasbenzine en nadrogen met een stuk keukenrol ofzo.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Marlous » 22 mei 2010, 14:31

Beste Drieske,

Hartelijk bedankt! Ik ben meteen aan de slag gegaan! Alleen nu kreeg ik de slingers voor de ramen niet los. (das dan ook mijn volgende vraag) Ik heb de fotos al op de site gevonden, maar dit is een ander model. Mijn auto is een 3e series, 230CE. Weet jij misschien hoe je deze slingers los krijgt ?

Verder ontdekte ik tot mijn schrik dat tussen het raam en de want een gleuf aan het ontstaan is, de vorige eigenaar heeft die proberen te verbergen met tape. Nu zakt de hele binnenste strip van het raam in die groef. Wat kan ik hier aan doen?

Fijn weekend!

Marlous
Marlous

Berichtdoor Hans230CE » 22 mei 2010, 17:30

Wat ik zou doen is die hele plaat eens loshalen en dan grondig aanpakken.

raamslinger; dat gekleurde klepje op de slinger losmaken en de slinger komt er af, achterbank eruit middels die 2 oranje klipjes, rugleuning 3 schroeven onderaan. Misschien dat het lukt om de beplating van de C-stijl te laten zitten, anders klikken die er ook gewoon af. Dan haal je die bekleding er gewoon af.

Het lijkt me niet zo erg als je het voorsteld. Die plaat kan los van de rest van de bekleding en als alles eraf is kan je stukken makkelijker werken.

Dat wat aan het zakken is is vermoedelijk dat chroomstripje, duwt er gewoon weer op meen ik.

Misschien dat je een foto kan plaatsen van je probleem als je er niet uitkomt en van de oplossingen mag natuurlijk ook.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Marlous » 22 mei 2010, 17:47

Beste Hans,

Bedankt voor je reactie. Ik ga er mee aan de slag!

Wat betreft die slinger:

Aan de achterkant zit dus zo'n klipje om het plastic dekseltje eraf te halen, die heb ik al gevonden, maar hoe ik ook druk of trek ik krijg 'm er niet vanaf.. Wat is de truc?
Marlous

Berichtdoor drieske » 22 mei 2010, 18:18

't weetje = klipje indrukken en plaatje een stukje knopje schuiven.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Maikel » 22 mei 2010, 18:24

gewoon je vingers achter de slinger en het ijzeren klipje in/naar je toe drukken.....
geweldig simpel maar het blijft wel zitten.
succes,

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee

Berichtdoor Marlous » 31 mei 2010, 00:22

Beste Allemaal,

Bedankt voor de reacties. Inmiddels is het me gelukt om de slinger los te krijgen. Er zat inderdaad een plastic klipje, maar die moest je naar buiten duwen, niet naar binnen! en dat ging wat lastig doordat de zijkanten(v/d auto) in de weg zaten. Toen ik mn los had ondekte ik waarom het allemaal zo krap zat.. die onderdelen zijn dr door een vorige eigenaar in gezet, ze passen niet en zijn niet orgineel! Dit verklaart dan ook die gleuf bij het raam aan weerskanten. Nu ben ik dus op zoek naar een adresje voor die zijkanten, daar waar de bekleding ook in zit geplakt. Twee stuks die wel passen.

Nogmaals bedankt allemaal voor de vlugge reacties!
Marlous

Berichtdoor Hans230CE » 01 jun 2010, 15:25

Zou me verwonderen, ik heb geen weet dat er hier namaak zou voor bestaan.

Voor je gaat kopen toch eens goed kijken wat daar loos is, misschien eens naar de klipjes kijken en een paar foto's maken voor de duidelijkheid.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Theredone51 » 01 jun 2010, 16:29

Hallo Marlous,

In verband met die deurpanelen, je moet goed oppassen dat ze aan de bovenkant in het raamrubber vallen.
Als je aan de bovenkant van het deurpaneel kijkt zie je een metalen stripje uitsteken. Als je nu kijkt naar het raamrubber aan de onderkant, dan zie je dat hier plaats is om het metalen stripje in te duwen. Het is wat priegelwerk, maar zodra de metalen strip in het rubber zit heb je nergens problemen van. Anders kan het inderdaad allemaal wat spannen..

Groeten,

Sander
Theredone51

Berichtdoor Marlous » 14 jun 2010, 22:08

Hoi Allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties!!

Voor alle duidelijkheid zal ik morgen foto's maken dan zullen jullie precies zien wat ik bedoel, het blijft wat ingewikkeld uitleggen..

Marlous
Marlous

Keer terug naar Interieur