MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 19:22

automaat

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

automaat

Berichtdoor bastiaan » 02 maart 2006, 22:09

Hallo,

onlangs heb ik een 280E uit 1978 aangeschaft,de auto rijdt goed,de automaat schaklet ook prima op en terug.
Alleen voel ik deze steeds maar 2 keer schakelen,ik heb dus het idee dat hij in 3 blijft staan,echter bij bijv. 130 km/pu maakt ie ook weer niet al teveel toeren.
Optrekken gaat ook goed en snel,dus ik heb het idee dat de 1 het in ieder geval ook goed doet.

er hoor toch een 4 traps automaat in te zitten? dat had de 115 toch ook al?
Weet iemand of ik me vergis en wanneer zou de auto moeten schakelen?
bastiaan

Antwoord:automaat

Berichtdoor Lode » 02 maart 2006, 22:22

Hallo Bastiaan,
Dit is het bekende misverstand. De W123 met automaat vertrekt in de 2e versnelling. Daarom voel je maar twee keer schakelen. Wegrijden met de kickdown (echt een knop die je indrukt door plankgas te gaan en dan nog net iets verder) laat je in de eerste versnelling vertrekken. Is niet echt nodig maar wel eens leuk. Laats deed ik het nog. Naast m'n zwager met z'n VW-passat voor een stoplicht voor de oprit naar de a-20. Hij grappen met een beetje spelen met het gas.
Stoplicht op groen en ... een kilometer verder kon ik hem pas weer in m'n achterspiegel dichterbij zien komen. En dat met een 230C :woohoo:
Groet,
Lode
Lode

Berichtdoor bastiaan » 02 maart 2006, 23:03

Bedankt Lode,is dat probleem ook de wereld uit,kick down had ik nog niet geprobeerd.
bastiaan

Berichtdoor Lode » 02 maart 2006, 23:38

Kick down werkt vanuit elke versnelling. Steeds schakel je er eentje terug.
Lode

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto