Deze morgen vroeg dag, om 02.30u liep de wekker af en om 03.15 waren we aan het rijden. Nu zijn we al 1400+ km verder, eigenlijk niet veel gedaan buiten rijden en tanken.
Toch zijn er al een paar rare dingen gebeurt;
-1e Franse peage tegen Parijs; die ouwe zou en moest tussen mij en die vrachtwagen, want waarschijnlijk geen tijd om te wachten in de rij, ben gepensioneerd, nu, je kent dat. duwt hij de neus van zijn reault reeds een stukkie onder die oplegger, zeg tegen mijn vrouw, nu moet je opletten; aan die oplegger zit natuurlijk nog een bumper. Toontje heb je een frans maatje die een bumper, motorkap, zijscherm kan vervangen voor die pipo??? De eerste lach van de dag was een feit, tenminste aan onze zijde.
-peage aan Bordeaux; ik pak het verkeerde gat om te betalen en sta dus aan te schuiven met 3 wagens voor me aan een tolhokje waar je met cash moet betalen ipv Visa. En het blijft maar duren, zie hetzelfde fenomeen, in de rij naast me, bestuurders die uitstappen, wat ziet ik na een minuutje of 10. ipv een vriendelijke dame die bonjour zegt; EEN MACHIEN. Proefproject of weet ik veel, het gaat me geen fl***er aan, maar de Tolbarierre voor Bordeaux mijden deze zomer, want je staat er geheid 15 km aan te schuiven. Geen hond die overweg kan met dat systeem, zelfs den fransoos niet
-3e feit; ik ben in een hotel nabij Burgos, Spanje, het heet hier Villafria, volgens mij betekend dat Koude Villa, het is hier verdorie 30° heet!
Zo morgen nog een goede 900 en ben ter plaatse,