Hallo Henk,
Afgelopen weekend een technisch weekend geweest van de camperclub. Daar stonden de leukste campers tussen. Van spiksplinternieuw tot old-timer. Eentje was een oude Renault vrachtwagen met een soort tuinhuisje erboven op, zag er uit als een plaatje!
Bekende heeft sinds kort een ander camper en die heeft nu een 309. Vermogen valt tegen want is geen turbo. Maximaal 105 kmh zonder tegenwind of stijging. Vebruik ligt op ca 1 op 6 in diesel dus. Voordeel is dat hij belastingvrij is dus dat kun je aan brandstof weer goedmaken
Zijn vorige was een benzine motor en die liep 1 op 4, volgens mij niet goed afgesteld want hij stonk altijd naar peut
, zelf binnen rook je het. De carrosserie was niet bepaald dicht te noemen. Er zaten extra gaten in voor ventilatie. dat die APK goedkeur kreeg snap ik nog niet
.
Maar goed heeft nu de betere 309 en is er dol gelukkig mee.
Let wel een camper is geen racewagen, je gaat ermee opstap voor recreatie doeleinden. Rond de 90-95 kmh is een mooie snelheid om de omgeving te zien. Wil je met dit type camper naar het buitenland moet je meer vakantie dagen nemen. Met mijn camper rij ik op mijn gemakkie naar St-Mer-Eglise (F) via de stranden van de "Longest day" film. Heb ze allemaal gezien, imposant. Heb in 10 dagen de rit gemaakt en veel gezien. Met de 309 zou ik niet via Honfleur gaan, die hoge brug kost je een dag extra denk ik
Voordeel is dat je net na de brug een camperplek hebt om de 309 te laten bekomen van de schrik
Pegasusbrug is een makkie (vlak gebied) maar sensationele brug. Hij rolt omhoog net een rolbrug voor de auto's.
Denk dus dat je met de 309 voor dezelfde trip 14 dagen moet uittrekken
Vr.groet
Kees